کد خبر: 345277
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۱۲:۳۷:۵۳
| |

رئیس‌جمهوری وارد تهران شد

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری پس از حضور و سخنرانی در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و دیدار و گفت‌وگو با سران کشورهای اروپایی، آسیایی، آفریقایی و منطقه‌ای، دقایقی پیش وارد تهران شد.

رئیس‌جمهوری وارد تهران شد
کد خبر: 345277
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۱۲:۳۷:۵۳

اعتمادآنلاین| حسن روحانی، رئیس‌جمهوری امروز جمعه، پس از سخنرانی در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و چهار روز رایزنی‌های فشرده و دیدار با رئیسان جمهوری فرانسه، سوئیس، عراق و ایرلند و نخست وزیران پاکستان، هند، اوگاندا، اسپانیا، ژاپن، سوئد و انگلیس و صدر اعظم آلمان به تهران بازگشت.

رئیس جمهوری بعدازظهر دوشنبه برای شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود.

برخلاف محدودیت‌های شدیدی که دولت ترامپ بر هیات ایرانی ایجاد کرده بود، سران کشورها به محل اقامت رئیس جمهوری ایران می آمدند، حتی امانوئل مکرون برای دو بار به دیدار روحانی آمد.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان هم برای نخستین بار و در حالی که آمریکایی ها تلاش زیادی دارند تا روابط برلین- تهران را تیره سازند، در ترافیک دیدارها به محل اقامت رئیس جمهوری ایران آمد و درباره موضوعات دو جانبه و مسایل منطقه ای تبادل نظر کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که آمریکایی ها بر طبل تنش و حرکت در مسیر جنگ می کوبند، با طرح صلحی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخن گفت که «ابتکار صلح هرمز» نام گرفت.

روحانی در این طرح، بر لزوم گفت‌وگوی منطقه ای با حضور کشورهای حاشیه خلیج فارس تاکید کرد و افزود جنگ بی ثمر و خونین یمن باید پایان یابد.

وی همچنین با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد و در آن ضمن تشریح ابتکار «ائتلاف امید» از دبیرکل خواست تا بر اساس قطعنامه 598 شورای امنیت، چتر این سازمان را برای اجرای این طرح به کار گیرد.

آخرین دیدار رئیس جمهوری، نارندا مودی نخست وزیر هند بود که برخلاف پیش بینی انجام شده برای زمان این دیدار، حدود نیم ساعت بیشتر طول کشید و نشست خبری روحانی با تاخیر آغاز شد.


رئیس جمهوری همچنین در حاشیه حضور در مقر سازمان ملل و ملاقات با سران کشورها، با شبکه فاکس نیوز و شبکه سی بی اس مصاحبه کرد و به سوالات این شبکه ها در خصوص موضوعات منطقه ای و بین الملی پاسخ داد.

پایان بخش سفر رئیس جمهوری، نشست خبری با رسانه های جهانی بود که در یک ساعت به پرسش های متعدد آنها پاسخ گفت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها