کد خبر: 345331
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

مجله ورزشی «اعتمادآنلاین»؛ ورزش ایران در هفته‌ای که گذشت

پرسپولیس دربی نودم را به نام خود ثبت کرد/ نتایج ضعیف کشتی ایران در رقابت‌های جهانی/ حذف عجیب کیانوش رستمی از رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری

در این قسمت از مجله ورزشی «اعتمادآنلاین» با هم نگاهی می‌اندازیم به دربی جنجالی شهر تهران، کسب مقام چهارمی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی، واکنش فیفا به حضور زنان ایرانی در استادیوم‌ها و همچنین حذف عجیب کیانوش رستمی از رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان.

حجم ویدیو: 18.20M | مدت زمان ویدیو: 00:05:21 دانلود ویدیو
کد خبر: 345331
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در این قسمت از مجله ورزشی اعتمادآنلاین با هم نگاهی می‌اندازیم به دربی جنجالی شهر تهران، کسب مقام چهارمی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی، واکنش فیفا به حضور زنان ایرانی در استادیوم‌ها و همچنین حذف عجیب کیانوش رستمی از رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان.

پرسپولیس دربی نودم را به نام خود ثبت کرد

نودمین دربی پایتخت یکشنبه گذشته در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و شاگردان کالدرون توانستند با گل مهدی عبدی به پیروزی برسند. هرچند این بازی کیفیت پایینی داشت، اما حواشی بالای این دیدار باعث شد یکی از جنجالی‌ترین بازی‌های 2 تیم رقم بخورد. استقلال در نیمه اول این بازی به پنالتی رسید، اما دست‌های بیرانوند مانع گلزنی علی کریمی شد تا حواشی این بازی از همان‌جا آغاز شود. کنعانی‌زادگان توپ را به سمت هواداران استقلال شوت کرد و مرتضی تبریزی هم به این حرکت واکنش نشان داد تا درگیری بین بازیکنان آغاز شود. هواداران استقلال هم با دیدن این صحنه شروع به پرتاب سنگ به درون زمین کردند و در پی این حرکت سر مدافع سرخ‌پوشان شکست.

اما اصل درگیری‌ها در نیمه دوم اتفاق افتاد، جایی که سیاوش یزدانی مدافع استقلال روی سیامک نعمتی خطا کرد. فرشاد احمدزاده به این موضوع معترض شد تا بازیکنان 2 تیم با هم درگیر شوند. علی کریمی هم به دلیل خطای سنگین روی بازیکن پرسپولیس با کارت قرمز داور جریمه شد. کمیته انضباطی نیز بعد از بازی فرشاد احمدزاده را محروم کرد و از بازیکنان و مدیران 2 باشگاه درباره حواشی این بازی توضیح خواست.

اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی، در این‌باره گفته: محرومیت احمدزاده رأی و اقدام قضایی بود و او تا اطلاع ثانوی و صدور رأی نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. ابلاغ تخلفات به افراد، چه فرد حقوقی مثل باشگاه و چه افراد حقیقی، ارسال‌ شده و آنها فرصت دارند از خودشان دفاع کنند.

نتایج ضعیف کشتی ایران در رقابت‌های جهانی

رقابت‌های جهانی کشتی آزاد و فرنگی در نورسلطان قزاقستان به پایان رسید و تیم ملی کشتی فرنگی و آزاد ایران به مقام چهارم جهان رسیدند. کشتی فرنگی ایران که با هدایت محمد بنا به این رقابت‌ها رفته بود با سه مدال برنز و کسب سه سهمیه المپیک به کار خود پایان داد. هرچند این نتیجه از دور قبل همین رقابت‌ها بهتر بود، اما به گفته کارشناسان یک شکست کامل محسوب می‌شد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران هم با کسب یک مدال طلای حسن یزدانی، یک نقره علیرضا کریمی و 2 مدال برنز احسان‌پور و امامی با کسب 93 امتیاز در رده چهارم این رقابت‌ها قرار گرفت.

صدرالدین کاظمی، کارشناس کشتی ایران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین نتیجه کلی تیم ملی کشتی فرنگی در این رقابت‌ها را ضعیف توصیف کرد و تیم ملی کشتی فرنگی ایران را دارای ضعف‌های اساسی دانست. کاظمی از کادر فنی تیم ملی کشتی هم خواست تلاش کند در فرصت باقی‌مانده تا المپیک 2020 توکیو، این نقاط ضعف را برطرف کند.

حضور زنان در ورزشگاه‌ها

فدراسیون جهانی فوتبال فیفا پس از بازدید نمایندگانش از ایران درباره حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها بیانیه‌ای صادر کرد. فیفا در این بیانیه اعلام کرده: زنان باید برای تماشای تمام مسابقات اجازه ورود به همه استادیوم‌های فوتبال ایران را داشته باشند. همین موضوع باعث شد شرایط برای فدراسیون فوتبال ایران سخت شود. اینفانتینو در مراسم بهترین‌های فیفا دوباره به بحث ورود زنان ایرانی به استادیوم اشاره کرد و گفت: «سرمربی تیم ملی زنان ایران به همراه مدیر فنی این تیم در این مراسم حضور دارند. پس در ایران فوتبال زنان هم هست، اما در این میان یک مشکل وجود دارد. زنان در ایران نمی‌توانند برای تماشای فوتبال مردان به ورزشگاه‌ها بروند. ما در تلاش هستیم این شرایط را تغییر دهیم.»

طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون زنان مجلس، نیز در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره ورود زنان به استادیوم گفت: «وزارت ورزش و جوانان که متولی امر ورزش در کشور است اعلام کرده زیرساخت‌ها برای ورود زنان به استادیوم‌ها مهیاست. این وزارتخانه حضور زنان در ورزشگاه را تضمین کرده است.»

حذف عجیب کیانوش رستمی از رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری

رقابت‌های وزنه‌برداری جهان در تایلند آغاز شده و کیانوش رستمی هم در هفته‌ای که گذشت روی تخته رفت. رستمی برای زدن اولین حرکت روی تخته آمد و به دلیل ناهماهنگی‌ها در درست کردن جدول مسابقات، مدت زیادی منتظر ماند تا اجازه وزنه‌برداری به او داده شود. او وزنه 180 کیلوگرم را انداخت و بسیار ناراحت تخته را ترک کرد. رستمی در حرکت دوم دوباره پشت وزنه 180 کیلوگرم قرار گرفت، اما هنگام بلند شدن وزنه را انداخت و کمی از ناحیه آرنج احساس ناراحتی کرد. رستمی در حرکت سوم بار دیگر برای مهار وزنه 180 کیلوگرم آمد، اما دوباره وزنه را انداخت و اوت شد. رستمی که در این سال‌ها حاشیه‌های زیادی داشته، اکنون باید برای کسب سهمیه المپیک تلاش کند. اتفاقی که تنها با تغییر رویه کیانوش و حضور در اردوهای تیم ملی وزنه‌برداری رخ خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها