کد خبر: 345379
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۱۷:۱۵:۵۰
| |

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی:

در صورت تایید وزارت بازرگانی دولت باید فقط یک وزیر معرفی کند

عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: درصورت تایید مصوبه مجلس برای وزارت بازرگانی در شورای نگهبان نیازی به معرفی 2 وزیر به مجلس نیست و فقط باید وزیر بازرگانی به مجلس معرفی شود.

در صورت تایید وزارت بازرگانی دولت باید فقط یک وزیر معرفی کند
کد خبر: 345379
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۱۷:۱۵:۵۰

اعتمادآنلاین| علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی بیان کرد: ابهاماتی مطرح می شود که با توجه به این مصوبه مجلس رئیس جمهور علاوه بر وزیر پیشنهادی بازرگانی، باید وزیر صنایع و معادن هم به مجلس معرفی شود.

وی با بیان اینکه وزیر صمت قبلا یک بار از مجلس برای یک وظیفه ای رای اعتماد گرفت، گفت: ابهاماتی که مطرح می شود، از نظر من نادرست است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صنایع و معادن بدون تغییر سرجای خود باقی است و نیازی به معرفی وزیر به مجلس نیست، تصریح کرد: چون وزارتخانه جدید برای صنعت تشکیل نمی شود بلکه بخشی از وظایف وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت منتزع و در اختیار وزارتخانه دیگر قرار می گیرد.

یوسف نژاد گفت: این تشکیل وزارتخانه جدید نیست که مغایرت با قانون برنامه ششم توسعه باشد، بنابراین وزیر صمت سر جای خود می ماند. چون اختیاراتش زیاد نشده بلکه کم شده و وظایف کمتر از وظایف قبلی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور باید فقط وزیر بازرگانی به مجلس معرفی کند، تاکید کرد: پس یک وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه بازرگانی باید از مجلس رای اعتماد بگیرد.

یوسف نژاد درباره تشکیل وزارت بازرگانی هم گفت: مسائل مربوط به بازرگانی و خدمات مربوط به بازرگانی بصورت متمرکز زیر نظر یک نهاد انجام می شود. قبلا هم تولید، هم بازرگانی داخلی، هم بازرگانی خارجی و هم توزیع در اختیار یک وزارتخانه بود و با توجه به وضع موجود عملا بخش مهمی از بازرگانی در داخل کشور در یک وزارتخانه جزو فعالیت های دست دوم محسوب می شد.

یوسف نژاد اضافه کرد: در بخش بازرگانی، بخشی از مسئولیت ها در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و بخشی در اختیار وزارت صمت بود اما تشکیل وزارت بازرگانی می تواند به صادرات و امنیت تولید در داخل کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه مصوبه مجلس برای اجرایی شدن و تشکیل وزارت بازرگانی ابتدا باید به تائید شورای نگهبان برسد، افزود: بعد از تائید شورای نگهبان، این قانون توسط مجلس به دولت ابلاغ می شود و دولت تا 2 هفته باید زمینه اجرایی این قانون را فراهم کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از آن ابتدا یک نفر بعنوان سرپرست وزارتخانه معرفی و بعد وزیر پیشنهادی برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها