کد خبر: 345393
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۰۷:۵۷:۰۰
| |

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

قوانین انتقال دانشجویان علوم پزشکی خارج از کشور به ایران نیازمند بازنگری است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: قوانین انتقال دانشجویان علوم پزشکی به کشور نیازمند بازنگری است و باید در این زمینه اقدام شود.

قوانین انتقال دانشجویان علوم پزشکی خارج از کشور به ایران نیازمند بازنگری است
کد خبر: 345393
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۰۷:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حیدرعلی عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص تخلفات صورت گرفته در زمینه نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی به داخل کشور توضیح داد: وزارت بهداشت از چندی پیش قوانین و مقرراتی را برای انتقال این دانشجویان به کشور در نظر گرفته است،‌ اما متأسفانه عده‌ای با دور زدن قوانین اقدام به تخلفات کرده‌اند.

وی افزود: این دانشجویان باید در مراکزی که مورد تأیید سفارت‌ جمهوری اسلامی ایران باشد تحصیل کنند و از مراکز مورد تأیید وزارت بهداشت به داخل کشور انتقال یابند.

عابدی با بیان اینکه معدل دروس و تعداد واحدهای این دانشجویان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد،‌ گفت: در بازه‌ای به دلیل افزایش قیمت ارز، وزارت بهداشت مساعدت بیشتری را برای انتقال این دانشجویان به کشور انجام داد اما باید توجه کنیم که افرادی که از سال 98 برای ادامه تحصیل به کشورهای خارجی مراجعه کرده‌اند از شرایط و نوسانات ارزی مطلع هستند لذا پیشنهاد می‌شود که این افراد پس از گذراندن 150 واحد به داخل کشور انتقال یابند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: وزارت بهداشت باید آئین‌نامه انتقال دانشجویان خارجی را مورد ارزیابی قرار دهند و از سوی دیگر وزارت بهداشت باید اقدامات اساسی برای مبارزه با دلالانی که در فضای مجازی و به صورت علنی اقدام به تبلیغات فروش صندلی می‌کنند، انجام دهد.

نماینده مجلس در پایان گفت: مورد اخیر پیش آمده در دانشگاه شهید بهشتی از نظر من مسئله‌ای پیش پا افتاده است و باید برای برخورد ریشه‌ای با تخلفات اقدامات جدی‌تری انجام گیرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها