مدیر عامل پتروشیمی ایلام مطرح کرد:

برنامه‌های توسعه‌ای برای جلوگیری از مهاجرت هیدروکربورها به عراق

مدیر عامل پتروشیمی ایلام خبر داد: امسال واحد الفین و فاز دوم مجتمع وارد مدار سرویس شود که هم باعث خاموش شدن مشعل‌های پالایشگاه ایلام شده و هم اتیلنی تولید می‌کند که مازاد آن به خط غرب تزریق می‌شود.

برنامه‌های توسعه‌ای برای جلوگیری از مهاجرت هیدروکربورها به عراق
کد خبر: 345410
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۰۸:۲۸:۱۵

اعتمادآنلاین| شاپور تقی‌پور، مدیر عامل پتروشیمی ایلام با اشاره به برنامه‌های آتی تولید در پتروشیمی ایلام گفت: در حال حاضر در این مجتمع پلی‌اتیلن تولید می‌شود و در آینده نزدیک تولید پلی‌پروپیلن، بنزین پیرولیز، نفت کوره و اتیلن جهت تزریق به خط لوله غرب نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه خوراک پتروشیمی ایلام از پالایشگاه گازی ایلام و مخازن هیدروکربنی مشترک با عراق دریافت می‌شود، گفت: مخازن هیدروکربوری در مرز ایران و عراق در منطقه مهران، منطقه مرزی میمک و تنگ دانا تامین می‌شود، چندین سال گذشته پالایشگاه گاز ایلام به منظور صیانت از این مخازن احداث شده و این پالایشگاه هیدورکربورها را دریافت، فرآورش و تبدیل به گاز متان، اتان، ال‌پی‌جی و نفتا کرده و صادر می‌کند. اگر پالایشگاه ایلام نبود با توجه به اینکه مخازن با کشور عراق مشترک هستند هیدروکربورها به سمت این کشور مهاجرت می‌کردند.

مدیر عامل پتروشیمی ایلام تصریح کرد: به دلیل تاخیر در احداث و راه‌اندازی پتروشیمی، فعلا از یک لاین 135 کیلومتری خط غرب در منطقه پیازآباد خوراک را دریافت می‌کنیم تا زمانی که امسال واحد الفین و فاز دوم مجتمع وارد مدار سرویس شود که هم باعث شدن خاموش شدن مشعل‌های پالایشگاه ایلام شده و هم اتیلنی تولید می‌کند که مازاد آن به خط غرب تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه پتروشیمی ایلام علاوه بر ایجاد ارزش افزوده در محصولات، از خام فروشی و شیفت هیدروکربورها به سمت مخازن عراق جلوگیری کرده است، خاطرنشان کرد: ما به دلیل واقع شدن در مرز مهران بیشترین ظرفیت صادراتی را نسبت به رقبا داریم.

تقی‌پور گفت: پلی‌اتیلن، پروپیلن، الفین و گوگردزدایی از جمله واحدهای تولیدی ما هستند که محصولات اغلب در بورس داخلی و استان‌های تهران، اصفهان، فارس و خراسان به فروش می‌رود و مابقی نیز از مرز مهران به عراق و از مبادی صادراتی جنوب به دیگر کشورها ارسال می‌شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها