ماجرای بازداشت معاون سابق تامین اجتماعی چیست؟

شرکت بازرگانی بین المللی تأمین اجتماعی با ارز دولتی به جای واردات تجهیزات پزشکی، گوشی موبایل گران قیمت وارد کرد.

ماجرای بازداشت معاون سابق تامین اجتماعی چیست؟
کد خبر: 345476
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۰۹:۲۵:۵۵

اعتمادآنلاین| ‌ شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) دارای 30 شرکت زیرمجموعه و 7 شرکت هلدینگ است که در صنایع مختلف فعالیت می‌کند.

در حال حاضر شستا 40 درصد توزیع دارو، 40 درصد بازار سیمان، 30 درصد بازار قیر،‌17 درصد بازار تایر، 70 درصد ترابری ریلی و برخی فعالیت‌های اقتصادی دیگر را بر عهده دارد.

تا کنون شرکت شستا نفت و گاز پتروشیمی تأمین، سرمایه‌گذاری دارویی تأمین و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را در داخل بورس عرضه کرده است و شرکت ملی نفتکش ایران، شرکت خدمات ارتباطی رایتل، سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تأمین، سرمایه‌گذاری صدر تأمین، سرمایه‌گذاری صبا تأمین و سرمایه‌گذاری سیمان تأمین هنوز در داخل بورس ارائه نشده است. در صورتی که اعلام کرده بودند که هلدینگ های تأمین اجتماعی در داخل بورس عرضه خواهند شد.

در سال گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شستا ارز دولتی را که باید برای واردات تجهیزات پزشکی استفاده می‌کرده اقدام به واردات گوشی موبایل کرده است.

پس از بررسی‌های لازم مشخص شد که شرکت بازرگانی بین‌المللی تأمین، 366 هزار یورو واردات یکی از گوشی‌های برند در کشور را داشته‌ و حتی در داخل بازار این گوشی‌ها را با ارز 4200 تومانی به فروش نرسانند بلکه با قیمت ارز آزاد به فروش رفته است.

پس از گذشت یکسال از این خبر، اخیراً معاون سابق سازمان تأمین اجتماعی که در شرکت بازرگانی بین‌المللی تأمین اجتماعی نیز سمت داشته است، بازداشت شده و این پرونده مجدداً توسط قوه قضائیه مورد بررسی قرار گرفته است.

یک منبع آگاه گفت:‌شرکت بازرگانی بین‌المللی تأمین متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است و هیأت مدیره و مدیرعامل آن را این سازمان تعیین می‌کند البته در یک برهه‌ای به زیر نظر شستا آمد.

وی افزود: در حال حاضر هم زیر نظر شستا است ولی مدیریت آن با شستا نیست و شرکت سرمایه‌گذاری تأمین بارها اعلام کرده است که این شرکت زیرنظر خود تأمین اجتماعی باشد چرا که سهامدار اصلی آن نیز این سازمان است.

وی درباره دستگیری معاون سابق تأمین اجتماعی نیز گفت:‌ با توجه به نوسانات ارزی این شرکت ارز دولتی 4200 تومانی برای ورود تجهیزات پزشکی دریافت کرده بود ولی متأسفانه نسبت به واردات گوشی تلفن اقدام کرده است.

وی افزود: در حال حاضر هم شرکت بازرگانی بین‌المللی تأمین زیر نظر هلدینگ دارویی تیپیکو شستا قرار دارد و کمتر از یک ماه است که این شرکت به زیرمجموعه هلدینگ ما رفته است.

اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه نیز شب گذشته اعلام کرده بود که از معاونان فعلی سازمان تأمین اجتماعی شخصی بازداشت نشده است و سازمان تأمین اجتماعی هم اعلام کرده که فرد بازداشت شده معاون سابق تأمین اجتماعی بوده است.

قوه قضائیه به پرونده واردات گوشی با ارز دولتی توسط این شرکت را مجدداً مورد بررسی قرار داده است و در این خصوص نیز چندین نفر از جمله «م. ج» معاون سابق سازمان تأمین اجتماعی را بازداشت کرده است تا آخرین وضعیت این پرونده نیز مشخص شود در آینده خبرهایی جدیدی در این خصوص اعلام می شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها