رئیس سازمان برنامه و بودجه:

2 هزار میلیارد تومان پاداش بازنشستگان پرداخت می‌شود

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: «این هفته برای تسویه پاداش بازنشستگی فرهنگیان 22 هزار و 425 میلیارد ریال (معادل 2 هزار و 242 میلیارد و 500 میلیون تومان) و برای دانشگاهیان 785 میلیاردریال (معادل 78 میلیارد و 500 میلیون تومان) پرداخت شد.»

2 هزار میلیارد تومان پاداش بازنشستگان پرداخت می‌شود
کد خبر: 345511
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۰:۱۳:۴۶

اعتمادآنلاین| ‌ رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: که نیمی از پاداش بازنشستگان سال 97 هفته اول شهریوماه پرداخت شد و بقیه پاداش بازنشستگان شامل فرهنگیان، دانشگاهیان و سایر ادارات دولتی تا پایان هفته جاری به طور کامل تسویه و پرداخت خواهد شد.

محمدباقر نوبخت افزود: «این هفته برای تسویه پاداش بازنشستگی فرهنگیان 22 هزار و 425 میلیارد ریال (معادل 2 هزار و 242 میلیارد و 500 میلیون تومان) و برای دانشگاهیان 785 میلیاردریال (معادل 78 میلیارد و 500 میلیون تومان) پرداخت شد.»

نوبخت در بخشی از اظهارات خود نوشته است: «علاوه بر آن (پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگی و دانشگاهی)، برای تسویه پاداش بازنشستگان 34 دستگاه ملی دیگر قریب به 2300 میلیاردریال (230 میلیارد تومان) و برای دستگاه‌های 31 استان نیز 44 میلیاردریال (4 میلیارد و 400 میلیون تومان) افزایش بودجه به آنها تخصیص یافت.»


افزایش حقوق بازنشستگان و فرهنگیان در سال 97


مرکز اطلاع‌رسانی سازمان برنامه و بودجه اخیراً گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد بر اساس اطلاعات مستند، درصد افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1397 حدود 31 درصد بوده و این رقم در سال 1392برابر 15 درصد بود. درباره حقوق فرهنگیان در سال 1397 نیز آمارها نشان می‌دهد که سال گذشته به نسبت سال 1392، این حقوق 2.6 برابر افزایش یافته و به سه میلیون و دویست هزار تومان رسیده است.


پاداش؛موضوع مهم آموزش و پرورش


یکی از مهم‌ترین چالش‌های مالی وزارت آموزش و پرورش پاداش بازنشستگی فرهنگیان است و مدیرکل بودجه وزارت آموزش و پرورش نیز اخیراً این موضوع را به زبان آورده بود.

مهرداد خان‌ماکو گفت: که آموزش و پرورش بزرگ‌ترین نهاد آموزشی کشور است؛ ولی سهم آن از بودجه کم است و 98.2 درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش نیز صرف هزینه‌های پرسنلی می‌شود.

به‌گفته او ، پاداش پایان خدمت سال 97 بازنشستگان فرهنگی بیش از 4 هزار و 200 میلیارد تومان بوده است و بخشی از بدهی‌ها متعلق به پاداش بازنشستگی سال 96 است. رتبه‌بندی معلمان نیز موضوع مهم دیگری است که وزارت آموزش و پرورش امیدوار است بتواند در سال‌جاری با تکیه بر بودجه 1398 آن را اجرایی کند. خان‌ماکو، بزرگ‌ترین مانع موجود را تحریم‌های ظالمانه امریکا می‌داند که باعث شده است بودجه کشور انقباضی باشد و اجازه اصلاح شرایط را ندهد. این موضوع را از زبان «حسین» تازه بازنشسته نیز شنیدیم.

او افزود: در تأخیر دریافت پاداش بازنشستگی‌اش بیشتر از همه، تحریم‌ها را مقصر می‌داند. تحریم‌هایی که فقط زندگی مردم عادی را هدف گرفته است. با وجود این دولت و مجلس شورای اسلامی مسأله حقوق و پاداش مشاغل تأثیرگذاری نظیر فرهنگیان و دانشگاهیان را در اهم برنامه‌های خود گذاشته‌اند و معتقدند که باید با مدیریت صحیح اجازه اجحاف در حقوق این اقشار داده نشود.

منبع: چابک آنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها