پوران درخشنده:

افزایش دستمزد بازیگران کاملاً بی‌منطق و ناعادلانه است

کارگردان فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» گفت: افزایش دستمزد بازیگران کاملاً بی منطق و ناعادلانه است، بازیگری تا دو سال پیش با دویست میلیون تومان بازی می‌کرد حالا با یک میلیارد و دویست میلیون تومان هم سر پروژه نمی‌آید.

افزایش دستمزد بازیگران کاملاً بی‌منطق و ناعادلانه است
کد خبر: 345512
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۰:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| پوران درخشنده کارگردان سینما گفت: متاسفانه شرایط سینمای ایران طی دو سال گذشته به شکل ناراحت کننده‌ای پیش رفته است، طی دو سال گذشته بازیگر سالاری و سرمایه سالاری سینما را نابود کرده است.

کارگردان فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» در همین راستا ادامه داد: عده‌ای با پول‌های باد آورده وارد سینما شده‌اند و با ولخرجی‌های بی حساب و کتاب هزینه تولید آثار را بالا برده‌اند، همین عاملی شده تا فیلمسازان مستقل دیگر نتوانند قد راست کنند.

او افزایش نجومی دستمزد بازیگران را ناامید کننده خواند و اضافه کرد: افزایش دستمزد بازیگران کاملاً بی منطق و ناعادلانه است، بازیگری که تا دو سال پیش با دویست میلیون تومان بازی می‌کرده، حالا با یک میلیارد و دویست میلیون تومان هم سر پروژه نمی آید، من نمی دانم این دستمزدها از کجا آمده و اصلا چرا بازیگران باید این مبالغ را دریافت کنند؟

بازیگران را با دستمزدهای نجومی به شبکه نمایش خانگی می برند و آن بازیگر با توقع همان دستمزد وارد سینما می شود و همین عاملی شده که ارقام نجومی به دستمزد بازیگران نفوذ کند.

این کارگردان سینما افزود: از نظر من تهیه کنندگان سینما زیر چتر متحدی نیستند، هیچ قانون و قاعده ای وجود ندارد و همین امر باعث شده تا هزینه فیلمسازی سر به فلک بکشد.

متاسفانه تعاریف واحدی برای تولید فیلم وجود ندارد، اصلا سینما اینقدر درآمد ندارد که تا این حد در آن خرج می شود، من واقعا نمی‌دانم با چه استدلالی این پول‌ها در سینما خرج می‌شود.

درخشنده با اشاره به بیکار شدن طیف عظیمی از بازیگران سینما خاطرنشان کرد: چرا سینما به این سمت سو رفته که عده‌ای در همه کارها بازی می‌کنند و عده‌ای سال‌هاست خانه‌نشین شده‌اند؟. متاسفانه فیلمسازان مستقل در جریان ورود پولهای باد آورده به سینما له شده‌اند.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها