کد خبر: 345526
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۰:۲۳:۴۲
| |

یخچال طبیعی «مونت بلان» فرومی‌ریزد

مقامات ایتالیایی در حال اقداماتی به منظور جلوگیری از آسیب دیدن افرادی هستند که در نزدیکی یخچال طبیعی کوه «مونت بلان» زندگی می‌کنند، زیرا این یخچال نیز به زودی فرومی‌ریزد.

یخچال طبیعی «مونت بلان» فرومی‌ریزد
کد خبر: 345526
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۰:۲۳:۴۲

اعتمادآنلاین| مقامات ایتالیایی می‌گویند بخشی از کوه «مونت بلان» که در این کشور واقع است با خطر ذوب شدن یخچال‌های طبیعی خود مواجه بوده و از همین رو باید جاده های نزدیک به این منطقه بسته شود و از افراد ساکن در نواحی پرخطر خواسته شود تا هر چه سریع تر این مناطق را تخلیه کنند.

بر اساس تحلیل های محققان محلی با آب شدن یخچال طبیعی مونت بلان در بخش ایتالیایی این رشته کوه در حدود 250 هزار متر مکعب یخ به سمت مناطق پایین دست سرازیر خواهد شد.

پیش بینی دقیق زمان وقوع این رخداد کار ساده ای نیست، ولی با توجه به اینکه یخچال یادشده هر روز بین 50 تا 60 سانتیمتر حرکت می کند، تصور می شود فرصت زیادی برای فروریختن این یخچال باقی نمانده است.

مونت بلان، مرتفع‌ترین کوه در رشته کوه آلپ است که ارتفاع آن از سطح دریا بیش از 4800 متر است. یخچال طبیعی این کوه که بین ایتالیا و فرانسه واقع است از جمله مقاصد جهانگردی محبوب برای کوهنوردی و اسکی است.

در ماه های اخیر خبرهای متعددی در مورد ریزش یخچال های طبیعی در رشته کوه‌های هیمالیا و نیز در کشورهای مختلف در قاره‌های آسیا و آمریکا منتشر شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها