کد خبر: 345531
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۰:۳۴:۵۵
| |

لاوروف:

طرح صلح عربی با چالش جدی مواجه است

وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی تاکید کرد عملیات صلح در فلسطین به دلیل اقدامات یکجانبه آمریکا با چالش جدی مواجه است.

طرح صلح عربی با چالش جدی مواجه است
کد خبر: 345531
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۰:۳۴:۵۵

اعتمادآنلاین| سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: واشنگتن می‌گوید منتظر رونمایی از معامله قرن باشید و همزمان دست به اقداماتی یکجانبه می‌زند.

لاوروف تاکید کرد که چشم‌انداز حل مساله فلسطین و اجرای طرح صلح عربی به دلیل اقدامات یکجانبه آمریکا با چالش جدی مواجه است.

وی همچنین گفت که راه حل تشکیل دو کشور، تنها راهکاری است که هم خواسته‌های ملت فلسطین را برآورده می‌کند و هم امنیت را برای اسرائیل و کل منطقه به همراه خواهد داشت.

لاوروف ادامه داد: کسانی که صلح واقعی و همه‌جانبه را نمی‌خواهند اختلافات میان فلسطینی‌ها برای نابود کردن روند صلح واقعی استفاده می‌کنند.

این مقام روس تصریح کرد: فلسطینی‌ها باید در وهله اول متحد شوند و پس از آن فتح، حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی با وحدت به سمت برگزاری انتخابات بروند، چراکه وحدت به آنها موقعیت قوی‌تری در مذاکرات می‌دهد و احترام جامعه بین‌المللی را برایشان به همراه خواهد داشت. روسیه بارها سعی کرد که با متحد کردن فلسطینی‌ها شکاف میان آنها را ترمیم کند و اخیرا 15 گروه فلسطینی در مسکو نشست‌هایی را برگزار کردند اما این نشست‌ها نتیجه‌ای به همراه نداشت.

او تأکید کرد: در نشستی که با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حاشیه نشست مجمع داشتم وی شکایتی مبنی بر اینکه ما به اندازه کافی برای روند صلح تلاش نمی‌کنیم، نکرد. موضع ما درباره راه حل دوکشوری که منجر به تشکیل کشور مستقل فلسطین می‌شود، کاملاً روشن و قاطع است.

لاوروف ادامه داد: ما گفت‌وگوی خوبی مبتنی بر اعتماد (با اسرائیل) در مورد سوریه و سایر بخش‌های خاورمیانه داریم، زیرا ما همیشه بر این مسأله تأکید می‌کنیم که یک راه حل جامع برای این مسائل باید منافع امنیتی اسرائیل را در نظر بگیرد و این یک اصل است.

وزیر خارجه روسیه افزود: متأسفانه ما نمی‌توانیم از این بن بستی که مسأله فلسطین در آن قرار گرفته‌ است، خارج شویم و این مسأله تأثیر منفی بر وضعیت کلی، از جمله منافع اسرائیل خواهد داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها