کد خبر: 345546
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۰:۵۰:۱۸
| |

یک مقام مسئول در بخش HSE شرکت ملی صنایع هلدینگ خلیج فارس:

حوادث در صنعت پتروشیمی کاهش قابل توجهی داشت

یک مقام مسئول در بخش HSE شرکت ملی صنایع هلدینگ خلیج فارس از کاهش قابل توجه حوادث پتروشیمی خبر داد و گفت: پس از اتفاقی که در پتروشیمی بوعلی افتاد، به دنبال ایجاد آموزش‌های لازم در مدیریت بحران رفتیم و در همین راستا 140 متخصص و کارشناس به کشورهای اروپایی صاحب سبک در این حوزه، اعزام کردیم که این افراد نیز پس از ورود به ایران 200 نفر دیگر را آموزش دادند.

حوادث در صنعت پتروشیمی کاهش قابل توجهی داشت
کد خبر: 345546
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۰:۵۰:۱۸

اعتمادآنلاین| نوید نادرپور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه ایمنی و پدافند غیرعامل در شرکت‌های پتروشیمی، اظهار کرد: دوره‌های کارآموزی و کارورزی متعددی را برای افراد مشغول در صنعت پتروشیمی برگزار می‌کنیم و چنانچه این افراد قابلیت ورود به سایت عملیاتی را داشته باشند، به منطقه اعزام خواهند شد.

وی با بیان این‌که 2000 دوره در سال برای کارکنان حین خدمت برگزار می‌شود، تصریح کرد: آموزش به 6000 پیمانکار نیز جزو دیگر برنامه‌های ما بوده که مجموع این مسائل موجب کاهش حوادث فردی در صنعت پتروشیمی شده است.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته دیگر در زمینه HSE گفت: برنامه ممیزی ایمنی و آتش‌نشانی در 16 شرکت پتروشیمی با مشارکت نیروهای داخلی و متخصصان خارجی صورت گرفته که از جمله مزایای آن می‌توان به تشخیص و اعلام ریسک‌های ایمنی و محیط زیستی در سطوح شرکت‌های عملیاتی اشاره کرد.

وی که در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاس سخن می‌گفت، با تاکید بر این مساله که این اقدام یکی از نخستین کارهایی بود که در صنایع ملی پتروشیمی کشور صورت گرفت و از این طریق توانستیم بسیاری از نواقص را برطرف کنیم، اظهار کرد: براساس این طرح باید هر سال ممیزی ایمنی و آتش‌نشانی تکرار شود، به همین دلیل تربیت ارزیاب و ممیز نیز در دستور کار قرار گرفته است. به این طریق که برای نیروهای متخصص دوره‌هایی را برگزار می‌کنیم تا نیروهای داخل کشور شرکت‌ها خود ممیز ایمنی باشند.

به گفته نادرپور در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان غیرعامل امضاء کرده‌ایم که براساس آن 21 شرکت پتروشیمی مشتمل بر 1100 نفر از پرسنل به این دوره‌ها اعزام شدند و در مدت زمان هفت روز آموزش‌های لازم را می‌بینند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر در منطقه عملیاتی ماهشهر پدافند غیرعامل به صورت رفتار درآمده است، تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی که صورت گرفت وظایف مدیریت بحران و فرماندهی حادثه تصویب شد و اکنون اگر حادثه‌ای در این منطقه اتفاق بیفتد، افراد با شناخت از وظایف خود و سناریوهایی که از قبل تعریف شده است می‌توانند وضعیت را مدیریت کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها