کد خبر: 345561
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

امیر خجسته، نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

بازار سرمایه و بورس نباید دستخوش تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای شود/ از وزیر اقتصاد خواستیم به موضوع بازار سرمایه ورود کند و نتیجه را برای مجلس توضیح دهد

امیر خجسته، نماینده مجلس، گفت: وزیر اقتصاد به‌ زودی گزارش خود را، در خصوص التهاب بازار سهام پایه، به مجلس اراِئه می‌دهد.

بازار سرمایه و بورس نباید دستخوش تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای شود/ از وزیر اقتصاد خواستیم به موضوع بازار سرمایه ورود کند و نتیجه را برای مجلس توضیح دهد
کد خبر: 345561
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر خجسته، نماینده همدان و نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین، با اشاره به اعمال و اجرای مقررات جدید توسط سازمان بورس که موجب ضرر نیمی از سهامداران خرد شد، گفت: بستر سرمایه‌گذاری امنیت مالی و ثبات بازار است و سرمایه‌گذار با بررسی این موقعیت‌ها پا به این عرصه می‌گذارد و ابلاغ بخشنامه‌هایی که تمامی برنامه‌ها را دستخوش تغییر می‌کند ضربه مهلکی به اعتماد سرمایه‌گذار می‌زند. اما بازار سرمایه و بورس نباید دستخوش تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای شود.

او ادامه داد: بی‌ثباتی در قوانین و مقررات و اجرای دستورالعمل جدید بازار پایه فرابورس متاسفانه در کنار تاثیر منفی شدید در بین سرمایه‌گذاران خرد و حتی سرمایه‌گذاران کل باعث شده پول‌های بسیاری در این معاملات بلوکه شود و همین موضوع مشکلات بسیاری را برای سهامداران ایجاد کرده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تغییرات در بازار سرمایه باید طی یک پروسه کارشناسی‌شده و شفاف انجام پذیرد گفت: با شفافیت در تغییرات بازار سرمایه، التهاب و سردرگمی از تغییرات یک‌شبه و ناگهانی که در برخی شرایط به رانت و فساد هم منجر می‌شود، از بین می‌رود. ما از وزیر اقتصاد خواستیم تا به‌ صورت جدی به این موضوع ورود کند و نتیجه را به‌ زودی برای مجلس توضیح دهد.

خجسته در پایان گفت: سازمان بورس نباید در تصمیم‌گیری روند معاملات بازار پایه به‌ عنوان بازار سرمایه، با بی‌اهمیتی و آزمون‌وخطا رفتار کند. سازمان بورس باید مانند دیگر بازارهای زیرمجموعه خود در ابتدای امر خیال سهامداران را از بابت ثبات قوانین و دستورالعمل‌ها برای برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت راحت کند و بعد از آن دست به تصمیم‌گیری بزند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها