کد خبر: 345619
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۲:۳۶:۰۰
| |

محمد مطرودی، مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر:

تولید خرما در خرمشهر 50 درصد کاهش یافت

محمد مطرودی، مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از کاهش 50 درصدی تولید خرما در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری سه هزار و 500 تن خرما اغلب رقم استعمران از نخلستان‌های منطقه برداشت و به نرخ تضمینی خریداری شد.

تولید خرما در خرمشهر 50 درصد کاهش یافت
کد خبر: 345619
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۲:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد مطرودی، مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر شنبه شوری و کمبود آب سال گذشته را از عوامل موثر بر تولید کمی محصول خرما در نخلستان‌های خرمشهر بیان کرد و گفت: تولید خرما در سال جاری به دلیل تاثیر منفی شوری و نرسیدن آب کافی به نخلستان‌های خرمشهر در سال گذشته تولید محصول خرمای امسال را به 50 درصد کاهش داد.

وی میزان تولید خرما در سال گذشته را 6هزارتن بیان کرد و گفت: در سال گذشته 6 هزار تن خرمای مازاد بر نیاز نخلداران خرمشهری اغلب استعمران خریداری و به خارج از کشور صادر شد.

مطرودی شمار کارگاه‌های بسته‌بندی خرما در خرمشهر را پنج واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد سه کارگاه فعال و 2 کارگاه دیگر به دلیل کمبود نقدینگی نیمه فعال هستند و به زودی تسهیلات موردنیاز به این واحدها پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا در سال گذشته سه هزار تن خرمای اغلب رقم استعمران از سوی کارگاههای بسته‌بندی در خرمشهر به نرخ هرکیلوگرم 29 هزار ریال و مابقی خرمای درجه 2 به نرخ 24 هزار و 600 ریال خریداری شد.

شهرستان خرمشهر سه هزار و 700 هکتار نخیلات دارد که از این میزان 2هزار و 100 هکتار بارور و یکهزار و 600 هکتار به مرحله ثمردهی نرسیده است.


در سال زراعی گذشته بیش از 19 هزار و 500 اصله انواع پاجوش نخل از نوع برحی و سایر ارقام در خرمشهر کشت شد که از این میزان 70 درصد اصله پاجوش نخل بر اثر بالا رفتن شوری آب رودخانه کارون و اروند از بین رفته است.


شهرستان خرمشهر 40 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها