کد خبر: 345637
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۲:۵۹:۱۵
| |

علی بختیار، رئیس فراکسیون پاسخگو مجلس:

اروپایی‌ها صرفا نظاره‌گر برجام بوده‌اند/ منافع اروپایی‌ها با آمریکایی‌ها گره خورده است

علی بختیار، رئیس فراکسیون پاسخگو مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ایران نمی‌تواند به طور یکجانبه به تمام تعهدات برجامی خود عمل کند و سایر کشورها نیز صرفا نظاره گر بمانند، گفت: تاکنون اروپایی‌ها به هیچ یک از پیشنهادهایی که خود به منظور تامین منافع ایران از برجام ارائه داده‌اند، عمل نکرده‌اند؛ ایران نمی‌تواند یکجانبه به تعهدات برجامی عمل کند.

اروپایی‌ها صرفا نظاره‌گر برجام بوده‌اند/ منافع اروپایی‌ها با آمریکایی‌ها گره خورده است
کد خبر: 345637
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۲:۵۹:۱۵

اعتمادآنلاین| علی بختیار، رئیس فراکسیون پاسخگو مجلس شورای اسلامی، با اشاره به غیر منطقی بودن انتظار اروپایی‌ها از ایران برای پایبندی کامل به برجام، گفت: تقریبا بعد از خروج آمریکا از برجام، اروپایی هاعملا به هیچ یک از تعهدات برجامی خود عمل نکردند و هر روز پیشنهادی برای تبادل مالی و فروش نفت ایران ارائه کردند اما در عمل نتوانستند کاری پیش ببرند.

وی در ادامه اظهار کرد: تاکنون اروپایی‌ها به هیچ یک از پیشنهادهایی که خود به منظور تامین منافع ایران از برجام ارائه داده‌اند، عمل نکرده‌اند. جمهوری اسلامی پس از خروج آمریکا از برجام اعلام کرد که حاضر است در برجام بماند و ایران در سطوح مختلف در چندین اجلاس با حضور طرف‌های برجامی حضور یافت.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس تصریح کرد: ایران قبل از برداشتن گام‌های اول و دوم کاهش تعهدات برجامی انعطاف خود را نشان داد اما بیش از این غیر منطقی است. ایران نمی‌تواند به طور یکجانبه به تمام تعهدات خود عمل کند و سایر کشور ها نیز صرفا نظاره گر بمانند.

وی در ادامه تاکید کرد: علی رغم اینکه اتحادیه اروپا از لحاظ حقوقی و سیاسی استقلال دارد اما منافع خود را با آمریکا گره زده و از آمریکایی‌ها اثر می‌پذیرد. اتحادیه اروپا تاکنون نتوانسته استقلال خود را در عمل نشان دهد و این یک ضعف برای اروپایی‌هاست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها