کد خبر: 345648
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۳:۱۲:۱۶
| |

علیرضا نجاتی، دارنده مدال برنز کشتی جهان: 

کمک‌های سوریان تاثیرگذار بود

علیرضا نجاتی، دارنده مدال برنز پیکارهای کشتی فرنگی سال 2019 جهان، گفت: بیشتر حریفانم سابقه رقابت با «حمید سوریان» نابغه کشتی فرنگی جهان را داشتند و او برای مبارزه با آنها از نظر فنی و روحی کمک زیادی به من کرد.

کمک‌های سوریان تاثیرگذار بود
کد خبر: 345648
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۳:۱۲:۱۶

اعتمادآنلاین| علیرضا نجاتی، دارنده مدال برنز پیکارهای کشتی فرنگی سال 2019 جهان، گفت: از حدود 8 ماه پیش و بعد از دعوت به اردوی تیم ملی بزرگسالان، کارم را شروع کردم. البته پیش از آن تجربه حضور در برخی میادین بین‌المللی را داشتم و از سوی کادر فنی به رقابت‌های بین‌المللی جام تورلیخانوف قزاقستان در اوایل خرداد اعزام شدم. در وزن 60 کیلوگرم حدود 45 نفر از کشتی‌گیران جهان از جمله فرنگی‌کاران مطرح روسی همچون سیمینوف و یک قهرمان جهان از کشور مولداوی حضور داشتند که در آنجا 6 دور کشتی گرفتم و توانستم طلا بگیرم و نظر کادر فنی را برای حضور در مسابقه‌های جهانی قزاقستان کسب کنم.

دارنده مدال برنز نوجوانان و جوانان جهان ادامه داد: بعد از آن اواسط مرداد به تورنمنت بین‌المللی گرجستان و به همراه شیرازد بهشتی در وزن 60 کیلوگرم اعزام شدیم که به نوعی جنبه انتخابی تیم ملی هم داشت که هر 2 نفر برنز گرفتیم و در نهایت با تشخیص کادر فنی من به پیکارهای جهانی اعزام شدم.

وی در خصوص رویارویی با بزرگان کشتی جهان در مسابقه‌های جهانی بیان داشت: از 3 سال پیش تجربه حضور در لیگ ایران را به همراه تیم مدافع شهدای قم زیر نظر «روح الله میکاییلی» برترین مربی سازنده کشور را داشتم و از حدود 17 سالگی در لیگ کشتی تجربه رویارویی با قهرمانان جهان و المپیک را داشتم و این موضوع کمک زیادی به من کرد. از سوی دیگر مبارزه‌های وزن 60 کیلوگرم در قزاقستان در روز پایانی بود و این امر سبب شد که کمی بیشتر با فضای مسابقات آشنا شویم و شاید اگر مبارزه‌های من همان روز نخست بود شاید نتیجه دیگری رقم می‌خورد.

این فرنگی‌کار قمی تیم ملی ادامه داد: اگر شرایط مالی فدراسیون به گونه‌ای بود که همچون سایر تیم‌ها چند روز زوتر به قزاقستان می‌رفتیم این امر کمک شایانی برای آشنا شدن با فضای مسابقه به من و سایر ملی‌پوشان می‌کرد. امیدوارم که شرایط مالی فدراسیون بهبود یابد و هر چند طی این دوره شرایط اردوهای تیم ملی از همه لحاظ و به خصوص تغذیه بسیار مطلوب شده است.

وی در خصوص مبارزه با سه فرنگی‌کار برتر وزن 60 کیلوگرم جهان یعنی «ایوو آنگلوف» دارنده مدال طلای جهان از بلغارستان، «کنیچیرو فومیتا» دارنده مدال طلا از ژاپن و «المورات تاسمورادوف» دارنده مدال برنز المپیک و نقره و برنز جهان از ازبکستان گفت: در 2 اردوی پایانی تیم ملی، «حمید سوریان» نایب رییس فدراسیون بیشتر سر اردوی تیم ملی حاضر می‌شد و بیشتر حریفان من در مسابقه‌های جهانی قزاقستان از حریفان او بودند و همین موضوع سبب شد که سوریان از لحاظ روحی و فنی نکاتی را به من بگوید که بسیار سازنده و تاثیرگذار بود و توانستم با حریفان مطرح راحت‌تر کشتی بگیرم.

نجاتی در خصوص شکست دور از انتظار 10 بر یک برابر فومیتای ژاپنی گفت: در وقت نخست از او امتیاز گرفتم و در وقت دوم وقتی که در خاک او نشستم بارانداز نخست را که زد دنده‌ام آسیب دید و برای باراندازهای بعدی دستش روی دنده آسیب دیده‌ام بود. فشار زیادی به من وارد شد و البته اکنون نمی‌خواهم بهانه شکست را بیاورم اما برای مبارزه‌های بعد با دارو و مسکن پزشکان روی تشک حاضر شدم.

وی در خصوص کسب سومین مدال برنز جهانی خود بعد از 2 برنز نوجوانان و جوانان جهان گفت: همانند سایر ورزشکاران برای مدال طلا به روی تشک می‌روم اما قسمت من برنز است و امیدوارم که بتوانم در مسابقه‌های آینده برای کشور طلا بگیرم.

دارنده مدال برنز پیکارهای کشتی فرنگی سال 2019 جهان در خصوص شانس حضور در المپیک نیز گفت: کشتی‌گیران زیادی همچون «شیرزاد بهشتی طلا» و «مهرداد مردانی» در اردو هستند که سابقه حضور در مسابقه‌های آسیایی و جهانی را دارند و باید تمرینات سخت و با برنامه‌ای را جهت حضور در المپیک داشته باشم. حضور در المپیک آروزی هر ورزشکاری است و کسب مدال طلا سقف آروزی همه ورزشکاران جهان است اما در خصوص نفرات اعزامی به توکیو سرمربی تیم ملی باید تصمیم بگیرد.

وی در خصوص شناختش نسبت به حریفان در صورت اعزام به المپیک گفت: البته در المپیک و در هر وزن 16 نفر هستند و با 4 پیروزی یک کشتی‌گیر می‌تواند طلا بگیرد در حالی در مسابقه‌های جهانی برای کسب مدال برنز من 6 کشتی گرفتتم.

این فرنگی‌کار قمی در پاسخ به سووالی که آیا مسوولان شهر نیز جوایزی را برایش در نظر گرفته‌اند یا خیر؟ اظهار داشت: همشهریان قمی پس از ورودم به شهر استقبال خوبی از من داشتند. اداره ورزش و جوانان استان قول پرداخت 50 میلیون تومان پول و همچنین واگذاری زمین از سوی شهرداری را به من داده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت تنها خانه کشتی در قم یادآور شد: این خانه کشتی قهرمانان زیادی را تحویل کشتی کشورمان داده است. مربیانی همچون «روح‌الله میکایلی»، «ناصر تهرانی»، «احمد مودب»، «مهدی علیزاده»، «محمد شکری» و «محسن کریمی» در این خانه کشتی برای تربیت کشتی‌گیران تلاش می کنند.

نجاتی که هم اکنون به عنوان سرباز در ستاد فرماندهی تربیت بدنی نیروی انتظامی قم مشغول خدمت مقدس سربازی است، خاطر نشان کرد: از مسوولان ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان قم نیز تشکر و قدردانی می‌کنم که در طول حضور در اردوهای تیم ملی با مرخصی من موافقت کردند و توانستم برای کشور افتخار آفرینی کنم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها