معصومه آقاپور علیشاهی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

باید امنیت در بازار سرمایه تامین شود/ اصلاح قوانین بازار پایه، نیاز امروز اقتصاد کشور

معصومه آقاپور علیشاهی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی در خصوص روند مقررات بازار پایه فرابورس بیان داشت:  به دلیل اعتراضات برخی از سهامداران نسبت به تغییر مقررات بازار پایه فرابورس، هفته گذشته جلسه ای با شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

باید امنیت در بازار سرمایه تامین شود/ اصلاح قوانین بازار پایه، نیاز امروز اقتصاد کشور
کد خبر: 345657
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۳:۳۲:۲۵

اعتمادآنلاین| ‌ یک نماینده مجلس با موثر خواندن اصلاح قوانین بازار پایه، ایجاد امنیت را مهم‌ترین رکن بازار سرمایه دانست.

معصومه آقاپور علیشاهی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی در خصوص روند مقررات بازار پایه فرابورس بیان داشت: به دلیل اعتراضات برخی از سهامداران نسبت به تغییر مقررات بازار پایه فرابورس، هفته گذشته جلسه ای با شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد. در این جلسه رئیس سازمان بورس در خصوص روند افسارگسیخته نوسان قیمت سهام شرکت های موجود در بازار پایه گزارشی ارائه کردند و نسبت به این بازار، اطلاعات کاملی را ارائه دادند.

او اظهار داشت: واقعیت امر این است که این قانون نه تنها زود اجرایی نشده است بلکه باید در سال های گذشته عملیاتی می شد تا مانعی برای افزایش قیمت های افسارگسیخته شود.

علیشاهی افزود: اما معتقدم جلوی ضرر را باید گرفت. وضع این قوانین ممکن است اعتراضاتی را به همراه داشته باشد اما در آینده سهامدارانی که بابت همین روند رو به رشد قیمت سهام شرکت های بازار پایه سودهای هنگفتی به دست آورده اند، با ضرر مواجه می شدند و بابت تعلل فرابورس، در وضع قوانین بازدارنده، شکایت می کردند.

نماینده شبستر در ادامه گفت: باید امنیت در بازار سرمایه تامین شود و این، مهم ترین فاکتور برای اعتماد به بازار است. حال اگر این قوانین سختگیرانه باشد یا نه، مهم نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان اظهار داشت: بازار سرمایه مسئول تامین مالی کلان در شرایط خاص کشور و هدایت نقدینگی به سمت تولید است . لذا اگر دچار بحران اقتصادی شویم بازار سرمایه مسئول تنظیم شرایط اقتصادی کشور است. به همین دلیل وضع قوانین و مقررات برای کنترل بازار و ممانعت از ضررهای آتی سهامداران یکی از وظایف اصلی این نهاد است.

منبع: اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها