کد خبر: 345674
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۱۵:۱۵:۰۰
| |

اکبر فلاح، پیشکسوت کشتی ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی کم آورد/ اگر محمد بنا خاص بود، باید تیمش مانند ژاپن طلا می‌گرفت/ برگزاری رقابت‌های انتخابی کشتی یک قانون است/ با برگزاری انتخابی، چرخ کشتی ما می‌چرخد/ کشتی زنان در ایران نمی‌تواند موفق باشد

اکبر فلاح، پیشکسوت کشتی، گفت: تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی کشتی در قزاقستان کم آورد. این موضوعی است که محمد بنا مربی تیم ملی باید آن را قبول کند و فکر می‌کنم نباید روی کسب سه سهمیه المپیک مانور بدهد.

تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی کم آورد/ اگر محمد بنا خاص بود، باید تیمش مانند ژاپن طلا می‌گرفت/ برگزاری رقابت‌های انتخابی کشتی یک قانون است/ با برگزاری انتخابی، چرخ کشتی ما می‌چرخد/ کشتی زنان در ایران نمی‌تواند موفق باشد
کد خبر: 345674
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۱۵:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‎ اکبر فلاح، پیشکسوت کشتی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با اشاره به کسب نتیجه ضعیف تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی قزاقستان گفت: در ابتدا به کشتی‌گیران و مربیان تبریک می‌گویم که سه مدال و سه سهمیه گرفتند. ولی به‌ طور کلی کشتی فرنگی کشور باید بیشتر از این مدال می‌گرفت. فکر می‌کنم تیم ملی کشتی فرنگی می‌توانست در این رقابت‌ها فینالیست هم داشته باشد.

او با اشاره به نتایج تیم ملی ژاپن، که در این رقابت‌ها یک مدال طلا به دست آورد، گفت: تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی کشتی در قزاقستان کم آورد. این موضوعی است که محمد بنا مربی تیم ملی باید آن را قبول کند و فکر می‌کنم نباید روی کسب سه سهمیه المپیک مانور بدهد. ژاپن یک طلا داشت، اما باز هم ناراحت است و اعلام می‌کنند نتیجه خوبی کسب نکرده‌اند. در حالی که ما سه برنز گرفتیم. ما بهترین نتیجه را نگرفتیم. نباید مدام مردم‌فریبی کنیم و باید نگاه واقع‌بینانه‌تری به نتایج کشتی فرنگی داشته باشیم.

او ادامه داد: ما خوب کار نکردیم و کادر فنی باید انتقادات را قبول کند. باید فضا را باز بگذارند و اجازه دهند هر کس انتقادی دارد آن را مطرح کند. باید این انتقادات را بپذیریم و چیزی را که به نفع‌مان است استفاده کنیم. اما حالا مربیان تیم ملی کشتی فرنگی پیش از شنیدن انتقادها اعلام می‌کنند که ما بهترین نتیجه را گرفتیم. سال گذشته یازدهم شدیم، اگر امسال دهم هم می‌شدیم باید کلاه‌مان را بالا می‌انداختیم؟

او سپس به موضوع مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی و برگزار نشدن این رقابت‌ها پرداخت: بزرگ‌ترین لطمه را مربی‌ می‌زند که خودسرانه عمل می‌کند؛ یعنی مسابقات انتخابی را برگزار نمی‌کند و می‌خواهد حرف، حرف خودش باشد. من فکر می‌کنم رئیس فدراسیون ضعیفی داریم. یعنی یک فرد ضعیف آمده مسئولیت قبول کرده است. در کنار این باید بگویم وزیر ورزش ضعیفی هم داریم. او از شرایط فدراسیون‌های زیرمجموعه‌هایش خبر ندارد و نمی‌داند چگونه مسابقه‌ها را برگزار می‌کنند. انتخابی تیم ملی نه‌ تنها برای کشتی، بلکه برای همه رشته‌های ما یک قانون است. هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید من دید گسترده‌ای دارم و می‌توانم بدون انتخابی تیم ملی را تشکیل دهم. حق این است که ورزشکار در انتخابی کشتی بگیرد و با برتری در این رقابت‌ها به تیم ملی برسد. اصلاً با برگزاری انتخابی چرخ کشتی ما می‌چرخد. امروز اما این چرخ را از رده خارج کرده‌اند و کشتی‌گیران ما ناامید شده‌اند.

او توضیح داد: یکسری از کشتی‌گیران ما، چه کشتی‌گیران آزاد و چه کشتی‌گیران فرنگی، فقط کشتی‌گیران لیگ شده‌اند و اصلاً به تیم ملی فکر نمی‌‌کنند. در انتخابی پنج وزن از 10 وزن تیم ملی کشتی آزاد، سالن 12 هزار نفری پر از تماشاگر شد. حالا اگر انتخابی فرنگی و آزاد کامل برگزار می‌شد، چقدر کشتی ما جان می‌گرفت. چه کشتی‌گیران باانگیزه‌ای از دل این رقابت‌ها خارج می‌شدند. ما راه را اشتباه می‌رویم، هم مربی و هم فدراسیون راه را اشتباه می‌روند. باید رقابت انتخابی قانون شود و در هر باشگاه کوچکی یک بخشنامه وجود داشته باشد تا کشتی‌گیران بدانند انتخابی تیم ملی در چه تاریخی برگزار می‌شود. بدین طریق انگیزه کشتی‌گیران هم بالا می‌رود.

فلاح درباره برگزاری مسابقات انتخابی گفت: آقای محمد بنا اصلاً حق ندارد انتخابی را برگزار نکند. می‌گویند این آقا خاص است. اگر او خاص بود، باید تیمش همین امسال مانند ژاپن طلا می‌گرفت و خودش را نشان می‌داد. فکر می‌کنم هر مربی دیگری به این مسابقات می‌رفت همین نتیجه را می‌گرفت. در المپیک لندن ابر و باد و مه و خورشید دست‌ به‌ دست هم دادند و آن اتفاق رخ داد. ولی بعد هما‌ن بازیکنان را به المپیک برزیل برد و نتوانست نتیجه بگیرد.

فلاح درباره احتمال حضور تیم ملی کشتی زنان ایران در رقابت‌های جهانی نیز توضیح داد: تعارف را کنار بگذاریم. وقتی زنان نمی‌توانند بازی‌های فوتبال را از نزدیک تماشا کنند، چگونه تیم ملی کشتی زنان ایران راهی رقابت‌های جهانی شود؟ چرا در حال‌ حاضر میزبانی رقابت‌های جهانی کشتی را از دست می‌دهیم؟ به خاطر اینکه نمی‌توانیم کشتی زنان را برگزار کنیم.

او در پایان گفت: با اینکه کشتی زنان احتمال کسب 6 مدال طلای المپیک، 6 نقره و 12 برنز دارد، اما به‌ راحتی این موقعیت را از دست می‌دهیم. به نظرم کشتی زنان در ایران نمی‌تواند موفق باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها