مهرداد علی‌قارداشی، رئیس فدراسیون تنیس روی میز:

همه توانمان را برای کسب سهمیه المپیک بکار می‌گیریم

مهرداد علی‌قارداشی، رئیس فدراسیون تنیس روی میز، گفت: علیرغم شرایط سختی که در پیش داریم، اما همه تلاشمان را می‌کنیم تا برای هفتمین بار سهمیه حضور در المپیک را کسب کنیم.

همه توانمان را برای کسب سهمیه المپیک بکار می‌گیریم
کد خبر: 345675
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۴:۰۶:۴۵

اعتمادآنلاین| مهرداد علی‌قارداشی، رئیس فدراسیون تنیس روی میز، در مجمع انتخابات ریاست هیات تنیس روی میز استان کرمانشاه که امروز(ششم مهر) برگزار شد، بابیان اینکه فدراسیون جهانی تنیس روی میز از سال 2018 شرایط سختی را برای کسب سهمیه المپیک و ارتقاء رنکینگ کشورها قرار داده، گفت: طبق این شرایط اگر کشوری می‌خواهد سهمیه المپیک بگیرد و یا ارتقاء رنکینگ داشته باشد، باید در طول سال حداقل برای حضور در هشت رویداد بین المللی و جهانی قهرمانان ملی پوش خود را اعزام کند.

وی افزود: این مسئله در وضعیت تحریم و مشکلات اقتصادی که داریم کار را برای ما سخت کرده، اما باید منابع مالی و انسانی خود را مدیریت کنیم تا بتوانیم برای هفتمین بار سهمیه المپیک را کسب کنیم.

رئیس فدارسیون تنیس روی میز تصریح کرد: هرچند در این دوره از مسابقات کسب سهمیه المپیک که فروردین 99 در بانکوک تایلند برگزار خواهد شد، با شرایط سخت و حریفان قدرتمندتری نسبت به دوره‌های قبل مواجه‌ایم، اما همه توان خود را برای کسب سهمیه بکار می‌گیریم.

علی‌قارداشی بابیان اینکه در بخش بانوان "ندا شهسواری" یکی از امیدهای ایران برای کسب سهمیه المپیک است، عنوان کرد: این ورزشکار ملی پوش در مسابقات یکی دو سال اخیر همواره پیشتاز بوده و ما هم کمک می‌کنیم تا با یک برنامه‌ریزی مناسب شش ماهه بتواند برای چندمین بار سهمیه حضور در المپیک را بگیرد.

وی همچنین به افزایش آمار داوران تنیس روی میز کشور طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: دربخش داوران بین المللی با توجه به سخت گیری‌هایی که در آزمون، به‌ویژه درخصوص مسلط بودن شرکت کنندگان به زبان انگلیسی داریم، در این چندسال افزایش قابل توجهی نداشته‌ایم، اما در بخش داوران "بلوبَج" از یک به هفت داور افزایش تعداد داشته‌ایم که رقم قابل قبولی است.

رئیس فدارسیون تنیس روی میز بابیان اینکه داوران بین المللی تنیس روی میز ایران از جایگاه بالایی در دنیا برخوردارند، عنوان کرد: برای المپیک 2020 پس از 71 سال یک داور زن ایرانی گزینش شده تا در این مسابقات قضاوت داشته باشد که موفقیت بزرگی برای جامعه داوری تنیس روی میز کشور است.

علی‌قارداشی در بخش دیگری از سخنانش به واگذاری تنیس روی میز جانبازان و معلولین به این فدارسیون از ابتدای سالجاری هم اشاره کرد و گفت: حدود 800 ورزشکار جانباز و معلول تنیس روی میز در کشور داریم که در یازده کلاس هستند و برنامه ریزی‌هایی را برای فعالیت آنها به عنوان زیرمجموعه این فدارسیون انجام داده‌ایم.

وی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن عملکرد هیات تنیس روی میز کرمانشاه، اعلام کرد: در تمامی میزبانی‌هایی که به این استان می‌دهیم، شرکت کنندگان رضایت کاملی دارند و مسابقات هم بدون حاشیه و بصورت شایسته‌ای برگزار می‌شود.

رئیس فدارسیون تنیس روی میز تصریح کرد: باوجود حمایت‌های خوبی که از طرف مسئولان ورزش استان از تنیس روی میز می‌شود، وضعیت زیرساختی این رشته در استان ارتقاء پیدا کرده و اکثر شهرستان‌ها نیز در بحث تجهیزات از وضعیت خوبی برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: همچنین توجه به رده‌های پایه در این استان شرایطی را بوجود آورد که درحال حاضر بیشترین ملی پوشان این رده‌ها از کرمانشاه هستند.

علی قارداشی در ادامه خواستار فراهم شدن زمینه افزایش تعداد داوران بین المللی تنیس روی میز استان کرمانشاه شد.

وی همچنین اظهار کرد: هیات‌های شهرستانی تنها منتظر بودجه دولتی نباشند، بلکه در کنار بودجه‌ای که از هیات استان می‌گیرند، خودشان نیز برای جذب اسپانسر و حامی مالی تلاش کنند.

رئیس فدارسیون تنیس روی میز همچنین به لزوم برنامه ریزی برای افزایش تعداد ورزشکاران سازمان یافته کرمانشاه در این رشته هم تاکید کرد و گفت: درحال حاضر به نسبت جمعیت استان، تعداد ورزشکاران سازمان یافته تنیس روی میز استان درحد متوسطی قرار دارد، اما باید به چهار باشگاهی که در استان فعال هستند تاکید کرد که ورزشکاران بدون بیمه ورزشی نباید داشته باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها