کد خبر: 345732
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۵:۳۵:۱۵
| |

ترکیه به سیاست‌مداران سوری روادید نداد

وزارت امور خارجه ترکیه حاضر نشد به مهمانانی ویزا بدهد که در تفکرات سیاسی و حزبی خود، نزدیک به بشار اسد و حکومت سوریه هستند.

ترکیه به سیاست‌مداران سوری روادید نداد
کد خبر: 345732
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۵:۳۵:۱۵

اعتمادآنلاین| حزب جمهوری خلق به عنوان بزرگ‌ترین حزب مخالف در ترکیه، امروز در استانبول، کنفرانسی به نام «گشودن درهای صلح برای سوریه»، برگزار می‌کند.

ولی آغ‌ بابا، معاون رهبر حزب جمهوری خلق در مورد این کنفرانس گفت: «تعدادی از چهره‌های دانشگاهی و روزنامه‌نگاران سوری امروز در کنفرانس استانبول، مهمان ما هستند. ما چند سیاست‌مدار سوریه را نیز دعوت کرده بودیم اما وزارت امور خارجه حاضر نشد به مهمانانی ویزا بدهد که در تفکرات سیاسی و حزبی خود، نزدیک به بشار اسد و حکومت سوریه هستند. متاسفانه این اقدام موجب آن شد که ما در حال حاضر در کنفرانس استانبول از شنیدن نظرات دولت و حکومت سوریه محروم باشیم و از این بابت بسیار متاسف هستیم.»

او افزود: «هیچ چیزی مهم‌تر از این نیست که بحران سوریه به دست خود سوری‌ها حل شود. آنها بهتر از هر کشور دیگری می‌دانند که باید برای حل این بحران چه اقداماتی انجام دهند.»

آغ بابا همچنین گفت: «ما چندین مقام سیاسی کشورمان را هم به کنفرانس دعوت کردیم اما حزب عدالت و توسعه تمایلی به حضور ندارد و حتی شهرداران و استانداران هم به کنفرانس ما نمی‌آیند اما مقاماتی از حزب سعادت، حزب دموکراتیک خلق‌ها و حزب خوب، مهمان ما خواهند بود.»

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها