«مرکز گسترش» آمار رسمی تولیدات انقلابی‌اش را اعلام کرد

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 14 فیلم مستند و انیمیشن با موضوع انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه را در دست تولید و آماده نمایش دارد.

«مرکز گسترش» آمار رسمی تولیدات انقلابی‌اش را اعلام کرد
کد خبر: 345816
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۹:۵۵:۳۷

اعتمادآنلاین| مستندهای «دقیقه 55»، «فرزندان شب»، «خشت و خشم»، «آب من را با خود برد»، «ژنرال‌های 13 ساله» و «بابا پیکاسو» از تولیدات مستند جدید این «مرکز» با محوریت موضوع دفاع مقدس هستند.

مرکز گسترش در راستای حمایت از ساخت انیمیشن‌هایی با موضوع دفاع مقدس، آثاری چون «بادها کجا می‌میرند»و «مردی که برای ماهی‌ها آواز می‌خواند» را نیز در دست تولید دارد.

«مافیها»، «صداها فریاد می‌کشند»، «من زنده‌ام»، «شهید همدانی»، «قصه سوریه» و «صدسال تنهایی» هم عنوان تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با موضوع انقلاب اسلامی و مقاومت در منطقه هستند.

معرفی تولیدات مستند مرکز گسترش با محوریت دفاع مقدس

«دقیقه 55» ساخته علیرضا فرخنده‌کیش یکی از آثار آماده نمایش این «مرکز» با موضوع دفاع مقدس است. این مستند روایت ایلامی‌هایی است که بر اثر حملات نیروهای بعثی به مسابقه فوتبال در بخش چوار، شهید شدند، از تولیدات آماده نمایش مرکز گسترش است.

عنوان و موضوع سایر مستندهای «مرکز» با موضوع دفاع مقدس که در مراحل مختلف تولید هستند نیز به این شرح است:

«فرزندان شب» به کارگردانی بهروز نورانی‌پور که روایت کودکان سرباز و مشکلات آن‌ها در جریان جنگ را بازگو می‌کند.

«خشت و خشم» ساخته فضل‌الله تاری و امیر امیری پیرامون اثرات حمله نیروهای بعثی به بناهای باستانی ایران، ماجرای پرونده شکایت ایران در دادگاه لاهه و در نهایت پیروزی ایران در دست ساخت است.

«آب من را با خود برد» به کارگردانی حسن قهرمانی داستان مادری است که بعد از 35 سال پیکر فرزند شهیدش را در شهر شوش پیدا می‌کند.

«ژنرال‌های 13 ساله» به کارگردانی محمد جعفری هم تمام ماجراهایی که طی جنگ تحمیلی بر نوجوانان رزمنده‌ی ما گذشته است را روایت می‌کند.

«بابا پیکاسو» ساخته مسعود بخشی روایتی از محسن اسلامی صیاد پیر است که خاطراتش از جنگ را در قالب نقاشی به تصویر می‌کشدو در حال از دست دادن چشمانش است.

دو انیمیشن با موضوع دفاع مقدس

«مردی که برای ماهی‌ها آواز می‌خواند» به کارگردانی امیرحسین مهران داستان مرد میانسالی که سال‌ها پیش در جنگ، دوستان صمیمی خود را در حمله‌ای هوایی از دست داده است،اکنون درصدد یافتن بقایای انهاست.

«بادها کجا می‌میرند» به کارگردانی «پژمان علی‌پور» پیرامون بمباران شیمیایی سردشت است. زندگی روزمره مردم شهر سردشت و زیبایی‌های آن همراه با باد ملایمی همراه است تا اینکه شهر بمباران شیمیایی می‌شود. تمام داستان در آبی که در گودال جمع شده است، روایت می‌شود و ...

آثار مستند انقلاب و حوزه مقاومت

«مافیها»، «صداها فریاد می‌کشند»، «صدسال تنهایی»،«من زنده‌ام»، «شهید همدانی»، «قصه سوریه» آثار مستندی هستند که در حوزه انقلاب و مقاومت، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در حال تولید هستند.

«مافیها» ساخته محمدصادق اسماعیلی روایتی است از شخصیت مرتضی فهیم کرمانی که در ابتدای انقلاب به عنوان حاکم شرع انتخاب شد.

«صداها فریاد می‌کشند» ساخته شهرام علیزاده روایت متفاوتی از واقعه 29 بهمن 56 تبریز با استفاده از تصویر و صداهای مستند ارائه می‌دهد.

«صدسال تنهایی» به کارگردانی مهدی فارسی هم زندگی و خدمات مرحوم حاج عبدالله والی در منطقه بشاگرد را به تصویر می‌کشد.

«من زنده‌ام» به کارگردانی ماریا ماوتیبیانگر جست‌وجوی دو پدر در کردستان سوریه برای یافتن ردی از دختران‌شان است.

«شهید همدانی» به کارگردانی امیرحسین نوروزی، زندگی سردار شهید حسین همدانی را روایت می‌کند. وی فعالیت‌های بسیاری پیش از انقلاب تا زمان شهادت در سوریه انجام داد و نگاه فرهنگی به حوزه کاری خود داشت.

«قصه سوریه» ساخته «احد میکائیل‌زاده» هم شرح‌حال مصائب مردم سوریه و مقاومت آن‌ها در برابر تکفیری‌ها و تروریست‌هاست. 

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها