رییس سازمان غذا و دارو:

وعده اصلاح قیمت دارو/ ارزبری را کاهش می‌دهیم

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به لزوم داشتن نگاهی واقع‌بینانه به قیمت‌گذاری‌ داروها، گفت: قیمت‌گذاری‌ها به نحوی اصلاح می‌شود تا بتوانیم از تولیدکننده در عرصه اقتصادی حمایت کرده و در عین حال ارزبری را هم کاهش دهیم.

وعده اصلاح قیمت دارو/ ارزبری را کاهش می‌دهیم
کد خبر: 345836
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۰۷:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمدرضا شانه‌ساز درباره برنامه و گام اول سازمان غذا و دارو برای اصلاح ساختار اقتصادی نظام دارویی کشور در سطح تولید، توزیع و عرضه دارو، گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی در حوزه تولید دارو موضوعاتی مانند قیمت‌گذاری منطقی‌تر دارو را پیش خواهیم برد؛ به‌طوریکه در حال‌حاضر در حوزه قیمت‌گذاری دارو واقع‌بینانه‌تر از قبل عمل می‌کنیم.

وی افزود: این درحالیست که در گذشته برخی اقلام دارویی در داخل تولید می‌شدند و حتی چند برابر نیاز کشور هم ظرفیت تولید آن‌ها وجود داشت، اما به دلیل سخت‌گیری در قیمت‌گذاری و منطقی نبودن قیمت‌گذاری‌ها، تولیدکننده به زیان می‌افتاد و این زیان چند ساله باعث می‌شد که دیگر تولیدکننده آن دارو را تولید نکند. بر همین اساس مجبور بودیم با چند برابر قیمت و با ارزبری بالاتری آن دارو را از یک شرکت خارجی که یک شرکت برندساز و با کیفیت هم نبود، ‌ بلکه شرکت‌هایی از شرق آسیا که از نظر مالی و کاری هم ضعیف بودند، وارد کنیم.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در حال حاضر قیمت‌گذاری‌ها به نحوی اصلاح می‌شود تا بتوانیم از تولیدکننده در عرصه اقتصادی هم حمایت کرده و در عین حال ارزبری را هم کاهش دهیم. البته در راستای بهبود اقتصاد دارو در عرصه توزیع و عرضه در بازار نیز برنامه‌هایی داریم که به تدریج اعلام می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها