کد خبر: 345843
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۰۸:۱۷:۰۰
| |

رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد:

استعفای اعضای شورای مشهد قانونی نیست

رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد گفت: استعفای دسته جمعی اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی این شهرستان قانونی نیست لذا تقاضای تشکیل شورای حل اختلاف برای بررسی این موضوع را داریم.

استعفای اعضای شورای مشهد قانونی نیست
کد خبر: 345843
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۰۸:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ شهناز رمارم افزود: از اعضای این شورا خواسته ایم در عرصه خدمت رسانی ادامه فعالیت دهند، هنوز قانون آنها را عضو می داند و محکومیت قانونی نیز برای آنها صادر نشده است، اگر حکم محکومیت برای آنها صادر شود سلب عضویت می شوند و اعضای علی البدل جایگزین آنان خواهند شد اما در حال حاضر اعضا با وثیقه آزاد هستند و قوه قضائیه نیز درباره آنان تصمیم نگرفته است.

وی به نقش معین شورای بخش مرکزی برای 21 روستا و دهیاری اشاره کرد و اظهار داشت: ما تابع قانون هستیم و تا زمانی که قوه قضائیه در باره این افراد تصمیم نگرفته جلسات این شورا باید تشکیل شود.

رمارم گفت: فرماندار نمی تواند استعفای آنان را بپذیرد زیرا قانون می گوید استعفا باید به صورت یک به یک در شورا مطرح و پذیرفته شود و سپس به فرمانداری ابلاغ گردد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد افزود: قانون برای انحلال شورا یا استعفای اعضای شورا یا سلب عضویت اعضا موادی دارد اما باید توجه داشت استعفایی پذیرفته می شود که مخل کار نباشد بنابراین استعفای دسته جمعی مخل کار شوراست و از سوی دیگر جلسه ای برای پذیرش استعفا تشکیل نشده است.

وی اظهار داشت: از مراکز قانونی و وزارت کشور نیز در این زمینه استعلام گرفته شده که پاسخ آن به زودی ارسال خواهد شد و می توان در این خصوص تصمیم گیری نمود البته تفسیر مجلس شورای اسلامی از قانون نیز استعلام شده است.

شهرستان مشهد با 3.5 میلیون نفر جمعیت و 9 هزار و 81 کیلومتر مربع مساحت شامل سه بخش مرکزی، احمد آباد و رضویه، 11 دهستان و 357 روستاست و کلانشهر مشهد هم با 350 کیلومتر مربع مساحت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.

بخش مرکزی مشهد دارای 220 روستاست که افزون بر 300 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده و از این تعداد، 135 روستا به کلانشهر مشهد چسبیده و در حریم آن قرار گرفته است و بیشترین میزان ساخت و سازهای غیر مجاز و تخلفات روستاهای حاشیه شهر هم در همین مناطق رخ داده است.

شورای بخش مرکزی مشهد علاوه بر اینکه منتخب شوراهای اسلامی روستاهای دارای دهیاری این بخش است دهیاران 21 روستای فاقد شورا را نیز به صورت انتصابی تعیین می کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها