مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران:

72 هزار عملیات آتش‌نشانی در سال 97 و در تهران انجام شد/ امسال 180 آتش نشان استخدام می شوند

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انجام 72 هزار عملیات آتش‌نشانی و 25 هزار بازدید ایمنی در تهران طی سال گذشته خبر داد.

72 هزار عملیات آتش‌نشانی در سال 97 و در تهران انجام شد/ امسال 180 آتش نشان استخدام می شوند
کد خبر: 345848
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۰۸:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مهدی داوری در مراسم روز آتش‌نشان با تبریک هفتم مهر ماه روز آتش نشانی و ایمنی و با گرامیداشت یاد 58 شهید سازمان آتش نشانی، اظهار کرد: امروز روز آتش نشان است و می خواهم از همکارانم بگویم چرا که ما با شغلی متفاوت و وظیفه ای خاص رو برو هستیم و عملکردی با ریسک بالا داریم که شرایط را برای آتش نشانان سخت می‌کند.

وی با بیان اینکه روحیه ایثارگری و عشق خدمت به مردم اولین ویژگی یک آتش نشان است گفت: مهارت و توان بالا نیز یکی از ویژگی های آتش نشانان است.

داوری با اشاره به جمله و مثالی از آتش نشانی که هیچ دو حریقی شبیه به هم نیست، گفت: آتش نشانان با حوادث بسیاری روبرو هستند و طیف حوادثی که آتش نشانان با آن روبرو می شود مثل هم نیست.

وی افزود: در سال گذشته 72 هزار عملیات انجام شد که 30 درصد این ها آتش سوزی بود و بقیه عملیات ها نیز کمک به مردم در هم مشکلی است. همچنین بیش از 25 هزار ساختمان بازدید ایمنی نیز انجام شده است.

داوری با تاکید بر اینکه آتش نشانان به این مسئولیت اجتماعی خود آگاهند گفت: تلاش مستمری انجام شده است که سطح آگاهی در این خصوص افزایش پیدا کند. مهم ترین مسئله برای شهر ما این است که شهروندانی را داشته باشیم که ایمنی را مطالبه کنند و در این زمینه آموزش های شهروندی بسیار می‌تواند اثربخش باشد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران افزود: یکی از مسایل دیگری که باید به آن توجه شود مسئله ایمنی خود آتش نشانان است. یکی از نگرانی های ما سلامت آتش نشانان است که در این زمینه سعی شده که استانداردهای شغلی وارد شود حتی اداره ایمنی آتش نشانان تشکیل شده که سعی داریم از این طریق سلامت آتش نشانان را حفظ کنیم.

امسال 180 آتش نشان استخدام می شوند

همچنین مهدی داوری طی سخنانی در صحن شورای اسلامی شهر تهران گفت: در خصوص تجهیزات و سخت افزار های آتش‌نشانی باید گفت که هم اکنون در وضعیت خوبی هستیم و تعداد نردبان ها به 41 دستگاه رسیده است.

وی گفت: این عدد از بسیاری از کشورهای اروپایی بالاتر است و توجه به اعتباری که در شورای شهر برای این سازمان تصویب شد، توانستیم خریدها را انجام دهیم و تجهیزات حفاظت از آتش نشانان را خریداری کنیم.

داوری ارائه آموزش تخصصی به آتش نشانان با حضور کارشناسان خارجی، برگزاری دوره های آموزش مهارتی برای آتش نشانان، سنجش مهارت ها آتش نشان را از جمله فعالیت‌های این سازمان عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران ادامه داد: برای ارتقای سطح دانش در این حوزه با دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تفاهم‌نامه‌ای داشتیم و رشته ایمنی در ساختار کاربرد شهری را ارائه می‌کنیم.

وی تاکید کرد: موضوع سخت و زیان آور بودن شغل آتش نشان در حال حاضر از سوی شورای عالی استان‌ها در حال بررسی است.


داوری یادآور شد: امسال 180 آتش نشان استخدام می شوند.

منبع: ایسنا و فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها