کد خبر: 345883
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۰۸:۵۶:۰۰
| |

داورزنی رئیس نامحسوس والیبال ایران است

کارشناس و پیشکسوت والیبال ایران معتقد است در حالی که رئیس فدراسیون والیبال پشت میز ریاست نیست، داورزنی رئیس نامحسوس این رشته بوده و به صورت دورادور برنامه‌ها و عملکرد والیبال ایران را زیر نظر دارد.

داورزنی رئیس نامحسوس والیبال ایران است
کد خبر: 345883
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۰۸:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‎ محمدرضا دامغانی درمورد قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا 2019 تهران توضیح داد: با توجه به تیمی که در اختیار داریم، قبل از شروع مسابقات هم تا حدودی پیش بینی می‌شد که ایران قهرمان این مسابقات شود. تنها در مرحله گروهی به استرالیا باختیم که آن نتیجه هم دلایل خاص خود را داشت، مسائلی که فعلا ضرورتی برای پرداختن به آن‌ها وجود ندارد.

* لج و لجبازی در تیم وجود داشت

او افزود: به نظر می‌رسید که بازیکنان در دیدار با استرالیا دوست نداشتند بازی کنند و یک مقدار لج و لجبازی در تیم وجود داشت. با این حال در فینال بازیکنان بار دیگر به استرالیا و سایر تیم‌های آسیایی نشان دادند که در حال حاضر ایران بهترین تیم آسیا است و با برد قاطع به عنوان قهرمانی دست یافتند. یک موضوع هم در بازی با کره بود که ایگور کولاکوویچ حرف خوبی در مورد آن زد و بازیکنان ما باید بدانند که ورزش حرفه‌ای جای اینگونه حرکات نیست.

* دست و دل کولاکوویچ نلرزد

کارشناس والیبال ایران درباره بازی‌های جام‌جهانی نیز توضیح داد: ما در قهرمانی آسیا نشان دادیم که قدرت برتر آسیا هستیم و در دیدار با تیم‌های بزرگی چون لهستان نیز عملکرد خوبی داشته‌ایم، با توجه به اینکه رقابت‌های جام‌جهانی تاثیری در انتخاب تیم‌ها برای المپیک 2020 توکیو ندارد، به نظرم بهتر است بازیکنان جوان خود را در این رقابت‌ها تحت فشار قرار دهیم. باید در برخی پست‌ها مانند پاسور، مدافع و پشت خط زن به جوان‌ترها میدان بیشتری دهیم تا آن‌ها را برای مسابقات آینده آماده کنیم.

او تاکید کرد: الآن نفراتی چون معروف نزدیک به 35 سال سن دارند و بالاخره از تیم ملی جدا می‌شوند، باید به بازیکنی چون جواد کریمی بیشتر میدان دهیم تا رشد کند. این بازی‌ها تاثیری در انتخاب تیم‌های المپیکی ندارد، اما برای اینکه بازیکنان جوان‌تر را محک بزنیم فرصت خوبی است. ما علی‌اصغر مجرد را استفاده کردیم و جواب داد. الآن نیز بهتر است دست و دل کولاکوویچ نلرزد تا بازیکنان جوان آماده رقابت‌های مهم انتخابی المپیک در پکن شوند. یک روز این بازیکنانی که داریم مانند بهنام محمودی و محمد ترکاشوند تمام می‌شوند، باید از الآن جوان‌رتها را برای پکن اماده کنیم تا اگر اتفاقی برای بازیکنان اصلی افتاد از آن‌ها بهره بگیریم.

* نظر افروزی در تصمیمات کولاکوویچ تاثیر دارد

دامغانی در پاسخ به این سوال، با توجه به عدم ریسک پذیری کولاکوویچ، می‌توان به این موضوع امید داشت که ایران با ترکیب دوم خود در جام‌جهانی بازی‌ خواهد کرد یا خیر؟ اظهار کرد: بخشی از این تصمیم‌گیری به نظرات سیامک افروزی پزشک تیم ملی بستگی دارد. شاید اگر او اعلام کند که برخی بازیکنان مصدومیت‌های قدیمی دارند، ایگور کولاکوویچ در تصمیمات خود تجدید نظر کند. با توجه به فشار اهالی رسانه و مطبوعات و اینکه عقل سلیم می‌گوید باید از جوانان استفاده کنیم، من فکر می‌کنم کولاکوویچ در این رقابت‌ها با ترکیب جوان به مصاف رقبا برود.

* با بخشی از انتقادات معروف موافقم

او همچنین درباره انتقادهای تند سعید معروف از وضعیف نامساعد فدراسیون والیبال نیز گفت: با بخشی از صحبت‌ها و انتقادهای معروف موافقم و با بخشی دیگر نه. اگر او می‌گوید نبود رئیس خوب نیست صحبت درستی است. مطمئنا حضور رئیس و پیگیری‌هایش هم باعث می‌شود بازیکنان با توان بیشتری بجگند، هم کادرفنی می‌داند که برنامه‌ها و عملکرد او بررسی می‌شود. ضمن اینکه حواشی نیز از اطراف تیم ملی دور می‌شود، اما همه و حتی خود معروف هم می‌داند که والیبال شاید پشت میز رئیسی ندارد، اما رئیس نا محسوسی چون داورزنی را دارد که همه جوره حواسش به والیبال جمع است.

پیشکسوت والیبال ایران افزود: بخش عمده‌ای از موفقیت‌های والیبال ایران و این تیمی که الآن در حال درخشیدن است، به دلیل ثبات مدیریت‌های قبل بوده و همه می‌دانیم که حالا هم داورزنی عملکرد فدراسیون والیبال را زیر نظر دارد. داورزنی پشت میز نیست ولی رئیس نامحسوس والیبال است. شاید الآن امور اداری و کاغذ بازی‌های فدراسیون با اندکی تاخیر پیگیری می‌شود، اما مطمئن باشید که مشکل جدی در فدراسیون و تیم ملی وجود ندارد چون همه می‌دانیم خوشخبر با داورزنی ارتباط نزدیکی داشته و داورزنی هم از دور نظارت کافی را دارد. همانطور که می‌بینید داورزنی در انتخابات والیبال ثبت نام کرده و معاونت وزارت ورزش را به گونه‌ای فدای والیبال کرده است.

* بهتر است داورزنی در یک سمت باشد

او در پاسخ به این سوال، اگر د اورزنی هم زمان با معاونت وزارت ورزش، ریاست فدراسیون والیبال را بر عهد بگیرد، می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد؟ اظهار کرد: وزارت ورزش 50 فدراسیون را تحت نظر دارد و رسیدگی به این فدراسیون‌ها بر عهده معاون وزیر است. به عنوان مثال خود فدراسیون فوتبال یک وزیر می‌خواهد نه یک معاون وزیر! با این شرایط من فکر نمی‌کنم حضور همزمان در دو جبهه بتواند نتیجه خیلی خوبی داشته باشد و این تنها یک نظر شخصی است. از نظر من بهتر است داورزنی یا تنها در وزارت بماند، یا تنها در والیبال. اشراف دقیقی به مسائل قانونی نیز ندارم که حضور در دو جبهه امکان پذیر است یا نه، اما به نظرم با توجه به کاندیداهای موجود در انتخابات، داورزنی بهترین و اصلی‌ترین گزینه برای ریاست فدراسیون والیبال است.

دامغانی در مورد حواشی موجود در فدراسیون والیبال نیز گفت: مطمئن باشید همه این حوشی به دلیل نبود رئیس فدراسیون است. قطعا اگر رئیس والیبال انتخاب شود همه این حواشی در کم‌تر از یک هفته به پایان خواهد رسید، صحبت‌هایی مثل زمان آغاز لیگ، تعداد تیم‌های لیگ برتری و ... ، همگی بخاطر نبود رئیس است. از همه خانواده والیبال می‌خواهم که از والیبال حمایت کنند تا به المپیک برسیم. از المپیک است که لژیونر داریم، از المپیک است که به والیبال ایران احترام می‌گذارند و در ادامه هم اگر به توکیو برسیم، از المپیک خواهد بود که پیشرفت خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها