بنیاد مستضعفان وعده داد؛ برگزاری کنکور آزمایشی رایگان برای دانش آموزان محروم

بنیاد مستضعفان برای ایجاد فرصت برابری تحصیلی میان دانش آموزان سراسر کشور در 327 منطقه محروم کنکور آزمایشی برگزار می‌کند.

بنیاد مستضعفان وعده داد؛ برگزاری کنکور آزمایشی رایگان برای دانش آموزان محروم
کد خبر: 345956
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۱۰:۳۶:۱۱

اعتمادآنلاین| ‌ این بنیاد در راستای ایجاد فرصت برابر آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق محروم کشور در راهیابی به مراکز آموزش عالی در 22 استان و 327 منطقه محروم کنکور آزمایشی برگزار می‌کند.


در این طرح علاوه بر برگزاری کنکورهای آزمایشی جهت آمادگی دانش آموزان این مناطق برای ورود به دانشگاه برخی اقدامات دیگر، چون برگزاری کلاس‌های تقویتی، اهدای بسته‌های کمک آموزشی، نصب نرم افزارهای آموزشی و ارسال مجلات علمی در دستور کار قرار می‌گیرد.


بنا براین گزارش در سال 1398 بیش از 170 هزار دانش آموز در قالب 3750 آموزشگاه در آزمون‌های کمک آموزشی بنیاد علوی در سراسر کشور شرکت کرده‌اند.


موسی برزگری، معاون بنیاد مستضعفان گفت: این طرح تاثیر بسزایی در افزایش آمار قبولی دانش آموزان مناطق هدف در ورود به مراکز آموزش عالی داشته است به طوری که در سال 1397 تعداد 1387 نفر از شرکت کنندگان در آزمون‌های علوی در رشته ریاضی، 1023 نفر در گروه تجربی و 3271 نفر نیز در گروه انسانی به دانشگاه‌های برتر کشور راه یافته‌اند.

وی در ادامه افزود: بخش قابل توجهی از دانش آموزانی که در کنکورهای آزمایشی بنیاد مستضعفان در مناطق محروم شرکت کرده‌اند و به دانشگاه راه یافته اند، در رشته‌هایی پذیرفته شده‌اند که از مقبولیت بیشتر و آینده شغلی بهتری برخوردارند. در ضمن بیش از 8000 نفر از شرکت کنندگان مناطق محروم نیز در سایر دانشگاه‌ها پذیرفته شده‌اند.


به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، گفتنی است بنیاد مستضعفان در فاصله سال‌های 86 تا 98 بیش از 2 میلیون و 600 هزار جلد کتاب کمک آموزشی در میان دانش‌آموزان مناطق محروم توزیع کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها