کد خبر: 345992
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۱۱:۴۲:۱۸
| |

در آستانه آغاز لیگ برتر فوتبال زنان؛

احتمال انصراف دو تیم لیگ برتری

حواشی بسیاری برای لیگ فصل گذشته فوتبال زنان به وجود آمد. از درگیری شهرداری سیرجان با ذوب آهن اصفهان تا درگیری با ماموران حراست و نیز محرومیت بازیکنان و مربیان و مصدومیت فوتبالیست‌ها به اتفاقات این فصل دامن زد.

احتمال انصراف دو تیم لیگ برتری
کد خبر: 345992
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۱۱:۴۲:۱۸

اعتمادآنلاین| ‌ فصل گذشته از نظر بسیاری از بازیکنان و مربیان خسته‌کننده بود. باشگاه‌ها با توجه به اینکه ملی‌پوشان را در اختیار داشتند باید در انتظار برگزاری مسابقات ملی در رده‌های مختلف سنی می‌شدند بنابراین وقفه‌ای برای برپایی مسابقات لیگ ایجاد شد. در نتیجه فصلی که باید 6 ماهه بسته می‌شد نزدیک به یک سال به طول انجامید.

در این میان حواشی بسیاری برای لیگ آن فصل به وجود آمد. از درگیری شهرداری سیرجان با ذوب آهن اصفهان تا درگیری با ماموران حراست و نیز محرومیت بازیکنان و مربیان و مصدومیت فوتبالیست‌ها به اتفاقات این فصل دامن زد.

نباید نکات مثبت لیگ فصل گذشته را فراموش کرد. در اواخر فصل، دیدارها برای اولین بار زیر نور برگزار شد و زمان بازی‌ها مناسب بود. البته زمان دیدارها دوباره به 10 صبح بازگشته است که برخی مربیان از آن ناراضی هستند. «بیان محمودی» مربی سایپا در گفت و گو با ایرنا، می گوید: زمان بازی‌ها آن هم 10 صبح بد نیست اما اگر عصرها برگزار می‌شد، بهتر بود. در همه دنیا مسابقات لیگ عصرها برگزار می‌شود.

حال اگر بخواهیم تیم‌های این فصل را با 2 فصل گذشته مقایسه کنیم. تغیرات بسیاری را در جدول لیگ این سه فصل می‌توان مشاهده کرد. در فصل گذشته لیگ برتر فوتبال زنان 12 تیم پالایش گاز ایلام، راه یاب ملل مریوان، زاگرس شیراز، ملوان بندرانزلی، شهرداری سیرجان، آذرخش تهران، ذوب آهن اصفهان، شهرداری بم، سپیدار قائمشهر، سپاهان اصفهان، پارس جنوبی بوشهر و همیاری ارومیه حضور داشتند.

باید یادآور شد که فصل 95-96 با 10 تیم بسته شد و تیم‌های آینده‌سازان میهن، شهرداری بم، شهرداری سیرجان، پالایش گاز ایلام، همیاری آذربایجان غربی، راه یاب ملل مریوان، قشقایی، ذوب آهن، استقلال خوزستان و خیبر خرم آباد حضور داشتند.

اما در فصل گذشته سه تیم شهرداری بم با 64 امتیاز، شهرداری سیرجان با 57 امتیاز و سپاهان اصفهان با 49 امتیاز، جایگاه اول تا سوم لیگ برتر فوتبال زنان را به خود اختصاص دادند.

شهرداری بم در 2 فصل گذشته از 18 بازی، با 15 برد، یک تساوی و 2 باخت، 63 گل زده و 13 گل خورده، 31 امتیاز بدست آورد و در رده دوم جدول قرار گرفت. این در حالی است که آینده سازان میهن با 32 امتیاز در صدر جدول 95-96 ایستاد و در فصل گذشته نیز حضور نیافت. شهرداری سیرجان نیز از 18 بازی با 14 برد، 3 تساوی و یک باخت، 76 گل زده، 12 گل خورده 31 امتیاز بدست آورد و جایگاه سوم را از آن خود کرد.

همچنین تیم‌های پالایش گاز ایلام و همیاری آذربایجان غربی در فصل 95-96 با 24 و 19 امتیاز در جایگاه چهارم و پنجم ایستادند. این تیم‌ها در فصل 97-98 به ترتیب با کسب 32 و 20 امتیاز در رده هفتم و هشتم جدول قرار گرفتند.

تیم راه یاب ملل مریوان که در فصل 95- 96 با 15 امتیاز جایگاه ششم این جدول را به خود اختصاص داد و در فصل گذشته نیز با 2 رده ارتقا به جایگاه چهارم رسید. این تیم در فصل جدید از حضور در لیگ برتر فوتبال زنان کشور کناره گیری کرد.

ذوب آهن اصفهان نیز که در فصل گذشته با 40 امتیاز در جایگاه پنجم جدول ایستاد در فصل 95- 96 با 9 امتیاز در رده نهم قرار گرفت.

همچنین باید اضافه کرد که تیم‌های قشقایی، استقلال خوزستان، خیبر خرم آباد نیز از ادامه حضور در فصل 97-98 انصراف دادند.

بنابراین تیم‌هایی چون ملوان بندانزلی، پارس جنوبی بوشهر، خلیج فارس شیراز، آذرخش تهران و سپیدار مازندران به جمع تیم‌های لیگ برتر فصل 97-98 پیوستند.

حال که قرعه کشی تیم‌ها انجام شده است می‌توانیم تغییرات جدید را در لیگ این فصل مشاهده کنیم. در این فصل همچون فصل گذشته 12 تیم حضور دارند که هیات فوتبال البرز، آویسا اهواز و آذرخش کردستان تیم‌های جدید راه یافته به جمع تیم‌های لیگ برتر هستند. همچنین تیم‌های راه یاب ملل مریوان، آذرخش تهران و سپیدار مازندران در این فصل حضور ندارند.

همچنین بنا به گفته گلاره ناظمی مسئول لیگ فوتبال زنان در صورت انصراف 2 تیم، قرعه‌کشی مجددی 10 مهرماه سال جاری برگزار می‌شود که با این اوصاف وضعیت لیگ با 10 تیم همچون فصل 95-96 بسته خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها