کد خبر: 346007
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۷ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

طرح ملی مسکن چیست؟

طرح ملی مسکن از جمله اقداماتی که دولت برای کنترل بازار مسکن در دستور کار خود دارد. بناست در این طرح 400 هزار واحد مسکونی ساخته و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

حجم ویدیو: 1.51M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 دانلود ویدیو
کد خبر: 346007
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۷ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| طرح ملی مسکن شامل ساخت 400 هزار واحد مسکونی می‌شود.

ساخت 200 هزار واحد آن در شهر‌های جدید و با مشارکت بخش خصوصی، 100 هزار واحد در مناطق بافت فرسوده و توسط شرکت بازآفرینی شهری و 100 هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

متقاضیان طرح ملی مسکن 2 دسته‌اند؛ در حالت اول اگر زمین خالی داشته باشید و بخواهید خانه خود را در آن بسازید، بنیاد مسکن به شما تسهیلات ساخت و مجوز برای ساخت خانه می‌دهد.

حالت دیگر وقتی است که زمین برای ساخت‌وساز ندارید، در چنین شرایطی بنیاد ملی مسکن، زمین مورد نیاز را از اراضی دولتی که در اختیار طرح ملی مسکن قرار گرفته تامین می‌کند.

در طرح ملی مسکن متقاضیان می‌توانند زمین‌های خود را برای ساخت ارائه دهند و تسهیلات 75 میلیون تومانی دریافت کنند.

اواسط شهریورماه، در جریان بررسی طرح ملی مسکن در مجلس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مورد این طرح گفته است با اجرایی شدن طرح ملی مسکن شاهد کنترل بازار مسکن خواهیم بود.

اما نظرات درباره این طرح متفاوت است؛ از جمله محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفته امیدی به کاهش قیمت مسکن با اجرای طرح ملی نیست، حتی ممکن است انبوه‌ساز بخواهد مسکن تولیدی را با قیمت بالاتر به فروش برساند.

در حالی که پنجم شهریورماه رئیس‌جمهور در مراسم آغاز طرح ملی مسکن، سوداگری زمین را عامل گرانی مسکن اعلام کرد، کارشناسان معتقدند روش ساخت مسکن مشارکتی در این طرح به سوداگری در زمین و مسکن دامن می‌زند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها