کد خبر: 346082
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۱۴:۵۹:۴۳
| |

سیمئونه شبیه به ژوزه مورینیو شده است

سرمربی رئال مادرید برای نتیجه‌گیری به سبک سیمئونه روی آورده است، این در حالی است که رفتار و عملکرد سرمربی اتلتیکومادرید یادآور ژوزه مورینیو است.

سیمئونه شبیه به ژوزه مورینیو شده است
کد خبر: 346082
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۱۴:۵۹:۴۳

اعتمادآنلاین| ‌ به نقل از آس، رئال مادرید در 18 سپتامبر شب بدی را در پارک د پرنس تجربه کرد و زین‌الدین زیدان شاهد سقوط تیمش برابر پاری سن ژرمن بود. سفیدپوشان در آن دیدار پس از یک نمایش ضعیف سه بار دروازه‌شان باز شد. مهمترین انتقاد سرمربی فرانسوی به بازیکنانش نداشتن انسجام بود. او معتقد بود این موضوع در میدان اهمیت زیادی دارد.

در آن دیدار مادرید در 90 دقیقه یک ضربه در چارچوب هم نداشت. در مقابل تیم پاریسی از پنج ضربه سه توپ را به گل تبدیل کرد. 10 روز بعد و پس از سه بازی در لالیگا (در مدت 10 روز) زیدان، مادرید را متحول کرد. او تیم خود را شبیه اتلتیکوی "چولو" (لقب سیمئونه) کرد. سرمربی فرانسوی که همیشه بازی به بازی پیش می‌رود (سیمئونه نیز همین نظر را دارد) تیم را از لحاظ دفاعی ساخت و آن را به یک دیوار تبدیل کرد. در سه بازی لالیگا دفاع رئال مادرید با رهبری سرخیو راموس در کنار رافائل واران، دنی کارواخال، ناچو و مندی تنها اجازه دادند حریفانشان یک ضربه در چارچوب داشته باشند. این اتفاق در دقیقه 90 داربی دیشب (شنبه) رخ داد و دیگو کاستا پس از 270 دقیقه توانست این ضربه را بزند.

از طرفی سفیدپوشان 36 ضربه به سمت دروازه حریفانشان زدند و میانگین 12 ضربه در هر بازی را به ثبت رساندند.

باید به این آمار تلاش کاسمیرو را هم اضافه کرد. بازیکن برزیلی در این سه بازی 29 توپ‌گیری داشت. همچنین مادرید در سه بازی سه گل به ثمر رساند و توانست هفت امتیاز به دست آورد. نیمی از امتیاز کسب شده در کل این فصل (15 امتیاز). مادرید در چهار هفته نخست با وجود به ثمر رساندن 9 گل هشت امتیاز به دست آورد. در حالی که لالیگا در جریان است روش زیدان به سبک سیمئونه، مادرید را صدرنشین لالیگا نگه داشته است.

در چنین شرایطی سبک سیمئونه به ژوزه مورینیو شبیه شده است. بازی دفاعی اتلتیکو در داربی قابل توجه بود. روخی بلانکو با روش کلاسیک 1-4-4-2 وارد زمین شدند تا دفاعی بازی کند و به دنبال گلزنی از طریق ضد حمله باشند. اتلتیکو توپ را به مادرید داد و باعث شد این تیم احساس راحتی نکند. در نهایت سیستم دفاعی خوب اتلتیکو موجب شد سفیدپوشان به شوت‌های از راه دور متوسل شوند.

چولو در نبود آلوارو موراتا دوباره ایوان ساپونیچ را در فهرست 18 نفره قرار نداد تا نبود یک مهاجم در این فهرست خودنمایی کند. این تصمیم پیام مستقیمی برای باشگاه بود که در ژانویه با رودریگو مورنو قرارداد امضا کنند. رفتارها و عملکردهای سیمئونه یادآورد مورینیو هستند. استفاده نکردن از ساپونیچ و اعتراض به کمک داور برای جریمه کردن سرخیو راموس از جمله آنهاست. سیمئونه در چنین شرایطی خیلی شبیه به مورینیو به نظر می‌رسید و می‌توان دیگر سرمربی آرژانتینی را "siMOUne" صدا کرد. MOU لقب مرورینیو است.

قدرت دفاعی تیم سیمئونه می‌تواند یک ویژگی قابل توجه محسوب شود اما چنین سبکی مورد پسند هواداران نیست. هواداران دوست دارند هر چند وقت یک حمله ببینند. زمانی که در دقیقه 69 سیمئونه یک مهاجم را از زمین بیرون کشید تا یک مدافع بازی کند هواداران اتلتیکو ناامید شدند. این در حالی بود ژائو فلیکس گرانترین خرید تاریخ باشگاه بیش از دیگر بازیکنان موقعیت سازی می‌کرد و دیگو کاستا بیشتر شایسته تعویض بود. هر تغییر در اتلتیکو برای حفظ تساوی بود و با یک بازی دفاعی توانست به هدفش برسد. این روش بازی را فوتبال‌دوستان دوست ندارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها