کد خبر: 346099
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از رابطه کیانوش رستمی با فدراسیون وزنه‌برداری:

چرا فدراسیون وزنه‌برداری با هر خواسته کیانوش رستمی راه می‌آید؟/ حسین رضازاده: فدراسیون باید پاسخگوی رفتار کیانوش باشد/ امیدوارم با مدیریت درست در المپیک نتیجه بگیریم

چرا علی مرادی و دوستانش در این فدراسیون تلاش دارند با هر خواسته کیانوش رستمی راه بیایند؟ آیا این نگرش باعث نمی‌شود ورزشکاران جوان ایران پشت نگاه تبعیض‌آمیز فدراسیون وزنه‌برداری دچار سرخوردگی شوند؟

چرا فدراسیون وزنه‌برداری با هر خواسته کیانوش رستمی راه می‌آید؟/ حسین رضازاده: فدراسیون باید پاسخگوی رفتار کیانوش باشد/ امیدوارم با مدیریت درست در المپیک نتیجه بگیریم
کد خبر: 346099
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد حمیدی- علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران قبل از اعزام تیم ملی به تایلند برای شرکت در رقابت‌های جهانی در واکنش به انتقاد برخی خبرنگاران نسبت به دعوت کیانوش رستمی به تیم ملی گفته بود: «از دوستان رسانه‌ای می‌خواهم مثبت ببینند؛ باید به شکل خوبی به تیم روحیه دهیم.» همین جمله مرادی کافی است تا متوجه شویم که فدراسیون وزنه‌برداری چقدر در راستای ورزشکارسالاری حرکت می‌کند. اما چرا فدراسیون وزنه‌برداری چنین برخوردی با کیانوش رستمی می‌کند؟ چرا علی مرادی و دوستانش در این فدراسیون تلاش دارند با هر خواسته کیانوش رستمی راه بیایند؟ آیا این نگرش باعث نمی‌شود ورزشکاران جوان ایران پشت نگاه تبعیض‌آمیز فدراسیون وزنه‌برداری دچار سرخوردگی شوند؟ آیا این نگاه باعث نمی‌شود یک ورزشکار جوان بعد از کسب موفقیت در یک مسابقه بین‌المللی مثل جام‌جهانی یا المپیک به خودش اجازه بدهد که مانند کیانوش رستمی برای فدراسیون ناز کند و به‌ اصطلاح «طاقچه بالا بگذارد»؟

کیانوش رستمی؛ مصداق بارز ورزشکارسالاری

کیانوش رستمی بدون تردید یکی از بهترین وزنه‌برداران ایران است اما حالا دارد از چارچوب یک ورزشکار خارج می‌شود و ساز ناکوک تیم ملی وزنه‌برداری ایران شده است. او بعد از کسب مدال المپیک حسابش را از دیگر وزنه‌برداران ایران جدا کرد. فدراسیون وزنه‌برداری هم دل به دلش داد و باعث شد خودمحوری کیانوش ادامه‌ یابد. او اکنون تافته جدابافته وزنه‌برداری ایران است و گویا علاقه‌ای هم ندارد این روند را متوقف کند. کیانوش برای خودش وزنه می‌زند نه برای کشور ایران. هر بار هم که مسئولان فدراسیون از او می‌خواهند به همراه تیم ملی تمرین کند، تهدید به خداحافظی از تیم ملی می‌کند. روشی که گویا جواب هم داده است.

فدراسیون باید پاسخگوی رفتار کیانوش باشد

حسین رضازاده رئیس پیشین فدراسیون وزنه‌برداری و قهرمان المپیک و جهان در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره مدارای فدراسیون وزنه‌برداری با کیانوش رستمی و دلیل آن گفت: فکر می‌کنم علی مرادی و دوستانش در فدراسیون وزنه‌برداری باید پاسخگوی این رفتار باشند. هنوز نمی‌دانیم دلیل این رفتار چیست. کیانوش در ابتدای دهه 90 تصمیم گرفت به‌ تنهایی تمرین کند و در اردوهای تیم ملی شرکت نکرد. هرچند با این روش توانست مدال المپیک را کسب کند و خودش علاقه دارد با همین روش ادامه دهد، اما فدراسیون باید تلاش می‌کرد به این وضعیت پایان دهد. همه وزنه‌برداران تیم ملی باید همدل و یکدست در اردوهای تیم ملی شرکت می‌کردند و با هم تمرینات‌شان را ادامه می‌دادند. اینکه چرا فدراسیون نمی‌تواند او را راضی کند تا به اردوهای تیم ملی ملحق شود سوالی است که مسئولان فدراسیون باید به آن پاسخ دهند.

فدراسیون وزنه‌برداری ضعف دارد

رضازاده ادامه داد: این اتفاق نشان از ضعف مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری ایران دارد. سوال همه مردم ایران این است که چرا فدراسیون این‌قدر ضعیف عمل می‌کند؟ مسئولان باید پاسخگو باشند.

این رئیس پیشین فدراسیون وزنه‌برداری ایران در پاسخ اینکه چه پیشنهادی برای علی مرادی و مسئولان وزنه‌برداری ایران دارید تا شرایط کمی بهبود پیدا کند، گفت: 10 ماه تا آغاز رقابت‌های المپیک 2020 توکیو وقت داریم. فدراسیون باید تلاش کند کیانوش رستمی را به‌ خوبی مدیریت کند. ضمن اینکه باید سعی کند روحیه این وزنه‌بردار خوب کشورمان را هم حفظ کند.

امیدوارم با مدیریت درست در المپیک نتیجه بگیریم

او سپس توضیح داد: وقتی برای المپیک نمانده است و متاسفانه 2 سهمیه هم بیشتر برای المپیک توکیو نداریم. امیدوارم با مدیریت درست بتوانیم در المپیک نتایج خوبی کسب کنیم. در این رقابت‌های جهانی هم بچه‌ها در وزن‌های غیرالمپیکی مدال گرفتند و این برای وزنه‌برداری ایران خوب نیست. امیدوارم خود کیانوش تصمیم بگیرد که به این شیوه رفتاری پایان دهد. او در رقابت‌های جهانی تایلند هم با بدشانسی مواجه شد. مطمئن هستم با آمادگی بالایی راهی این رقابت‌ها شده بود، اما با بدشانسی مواجه شد. رسانه‌ها هم باید تلاش کنند شرایط را برای کیانوش رستمی فراهم کنند تا روحیه‌اش را حفظ کند و خود را برای المپیک آماده کند.

ضعف فدراسیون به کادر فنی تیم ملی هم رسوخ می‌کند

رضازاده در پایان درباره اینکه آیا کادر فنی تیم ملی هم در قبال کیانوش رستمی ضعیف عمل کرده است یا خیر گفت: وقتی فدراسیون وزنه‌برداری برابر کیانوش رستمی ضعیف عمل می‌کنند بدون تردید کادر فنی هم همین ضعف را دارد. وقتی مدیریت فدراسیون ضعیف است همه ارکان فدراسیون و تیم ملی هم در این ضعف سهیم هستند. بدون شک بهترین وزنه‌بردار ما در این وزن کیانوش رستمی است. همین موضوع هم باعث شده مربیان تیم ملی نتوانند به‌ راحتی روی نام این وزنه‌بردار خط قرمز بکشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها