محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو فراکسیون مستقلین مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

باید در کنار شفاف‌سازی آرای نهادهای قانون‌گذار، فرهنگ‌سازی کنیم/ تریبون‌داران نباید به خاطر آرای افراد به آنها توهین کنند

محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح شفاف‌سازی آرای نهادهای قانون‌گذار گفت: اگر این طرح باعث شود رأی برخی از اعضای نهادهای قانون‌گذار که شفاف اعلام می‌شود مورد هجمه و توهین قرار بگیرد، جزو آفات است. باید در کنار شفاف‌سازی آرای نهادهای قانون‌گذار، فرهنگ‌سازی کنیم و این فرهنگ‌سازی باید از سوی افرادی انجام شود که تریبون دارند.

باید در کنار شفاف‌سازی آرای نهادهای قانون‌گذار، فرهنگ‌سازی کنیم/ تریبون‌داران نباید به خاطر آرای افراد به آنها توهین کنند
کد خبر: 346116
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد جمالی نوبندگانی، نماینده فسا و نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین گفت: اگر شفافیت در راستای این باشد که اطلاع‌رسانی خوبی صورت گیرد بسیار عالی است. اگر هم این موضوع موجب شود از وقوع برخی مسائل پیشگیری شود هم کار خوبی است و محسنات بسیاری دارد.

او ادامه داد: اما اگر این طرح باعث شود رأی برخی از اعضای نهادهای قانون‌گذار که شفاف اعلام می‌شود مورد هجمه و توهین قرار بگیرد، جزو آفات است. باید در کنار شفاف‌سازی آرای نهادهای قانون‌گذار، فرهنگ‌سازی کنیم و این فرهنگ‌سازی باید از سوی افرادی انجام شود که تریبون دارند.

این نماینده مجلس گفت: کسانی که تریبون دارند به واسطه اینکه کسی در هر مجموعه اعم از مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، مجمع تشخیص مصلحت و... رأی دارد، نباید به او فحش و ناسزا بدهند و توهین کنند. شفافیت برای این است که مردم از عملکرد مسئولان مطلع باشند و زمانی که متوجه شوند آرای این فرد چیست خودشان تصمیم می‌گیرند که برای دور بعد به او رأی بدهند یا خیر، اما نباید این فرد مورد هتک حرمت قرار بگیرد.

جمالی توضیح داد: سوال من این است که این عزیزان که در حال حاضر از عدم شفافیت انتقاد می‌کنند در مجالس قبل فشار نیاوردند؟ و در مجلس دهم هم چرا تا سال آخر این فشارها را می‌آورند؟

او در پایان گفت: من موافق شفافیت هستم، اما نمی‌توانم نیت‌خوانی کنم کسانی که از مجلس برای شفاف‌سازی آرا انتقاد می‌کنند چه نیتی دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها