85 درصد ساکنان غزه زیر خط فقر هستند

"کمیته مردمی مبارزه با محاصره باریکه غزه" در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که 85 درصد از ساکنان غزه در پی محاصره 13 ساله این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی زیر خط فقر زندگی می کنند.

85 درصد ساکنان غزه زیر خط فقر هستند
کد خبر: 346167
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۱۶:۵۴:۲۰

اعتمادآنلاین| ‎ در این گزارش آمده است که میانگین درآمد هر فلسطینی ساکن در غزه روزانه 2 دلار است و 65 درصد از جوانان نیز با بیکاری دست و پنجه نرم می کنند و نرخ بیکاری هم به بالای 52 درصد رسیده است.

بر اساس این گزارش، بیش از 300 هزار کارگر در پی رکود اقتصادی و متوقف شدن هر روزه پروژه های زیرساختی از فعالیت اقتصادی بازمانده اند.

"جمال الخضری" رئیس کمیته مردمی مبارزه با محاصره غزه توضیح داد که تمامی کارگاه های غزه در طول 13 سال گذشته زیانده بوده اند و هیچ روزی نیست که کارگاه، شرکت یا مغازه ای تعطیل نشود.

الخضری کمبود نقدینگی را یکی از مهم ترین مشکلات اقتصاد غزه می داند که باعث شده روز به روز قدرت خرید مردم در این منطقه کاهش پیدا کند.

رئیس کمیته مردمی مبارزه با محاصره غزه اوضاع اقتصادی غزه را یک فاجعه خواند و از جامعه جهانی خواست با فشار آوردن بر رژیم صهیونیستی گام های عملی را برای رفع محاصره غزه بردارند.

"محسن ابو رمضان" از پژوهشگران فلسطینی هم معتقد است که با توجه به منفی بودن رشد اقتصادی در غزه، ادامه وضعیت موجود می تواند به بافت اجتماعی فلسطینیان ساکن در این منطقه آسیب های جدی وارد کند و در صورت تداوم بحران های موجود، باید منتظر افزایش پدیده های نگران کننده ای همچون تکدی گری در نوار غزه بود.

مرزهای باریکه غزه از ژوئن 2007 (خرداد86) در پی پیروزی جنبش حماس در انتخابات از سوی رژیم صهیونیستی و مصر به منظور تحت فشار قرار دادن حماس مسدود شد.

بیکاری، کمبود دارو و مایحتاج اولیه، کمبود آب و کالاها و مواد غذایی و ممانعت از خروج بیماران از این منطقه، مشکلات اصلی غزه بوده و سازمان های بین المللی مرتبط هم تاکنون اقدام عملی مشخصی را برای رفع این محاصره 13 ساله انجام نداده اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها