اردوغان:

ترکیه یکی از 10 کشور برتر در زمینه صنایع دفاعی است

رجب طیب اردوغان در مراسم بهره‌برداری از ناو «کینالی آدا» چهارمین ناو ملی کشورش گفت: یکی از 10 کشور برتر و قادر به طراحی، ساخت و تولید ناو جنگی با امکانات ملی هستیم. در همین راستا، در سال‌های 2011 و 2013 و 2016 به ترتیب ناوهای هیبلی آدا بویوک آدا و بورگاز آدا را به آب انداختیم.

ترکیه یکی از 10 کشور برتر در زمینه صنایع دفاعی است
کد خبر: 346174
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۱۷:۲۰:۴۵

اعتمادآنلاین| ‌ رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌جمهوری ترکیه ضمن تشکر از همه کسانی که در طراحی، تولید و ساخت این ناو فعالیت داشته‌اند ابراز امیدواری کرد بهره‌برداری از آن برای دولت و ملت ترکیه خیر و برکت به همراه داشته باشد.

رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه همچنین اظهار داشت: «رویدادهای اخیر دنیا و مدیترانه شرقی، لزوم تقویت حضور ما در این دریا مانند دیگر حوزه‌ها را نشان می‌دهد. موفقیت‌های ترکیه در زمینه صنایع دفاعی در سال‌های اخیر، باعث شده است که به استقلال و آینده خود مطمئن‌تر باشد.

او افزود: «تحولات مربوط به پروژه جنگنده اف-35 که ما نیز بخشی از آن بودیم، قاطعیت ما در این زمینه را بیش از پیش افزایش داد. همانطور که پهپادها، پهپادهای مسلح و ماهواره‌های ملی خود را توسعه داده و به پرواز درآوردیم، ان شاءالله جنگنده ملی خود را نیز خواهیم ساخت».

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها