کد خبر: 346223
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

امید محمدی، وکیل پایه‌یک دادگستری، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

جریمه تبدیل ملک از مسکونی به تجاری، بر مبنای روز محاسبه می‌شود یا زمان وقوع تخلف؟

سال 58 محلی برای کارگاه خیاطی اجاره شده، تاکنون هم ادامه دارد و شهرداری هم کاملاً در جریان است. اخیراً طی حکمی مالک ملزم به پرداخت جریمه به شهرداری برای تبدیل مسکونی به تجاری شده است. آیا این جریمه بر مبنای روز محاسبه می‌شود یا زمان وقوع تخلف؟

جریمه تبدیل ملک از مسکونی به تجاری، بر مبنای روز محاسبه می‌شود یا زمان وقوع تخلف؟
کد خبر: 346223
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی- پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: سال 58 محلی برای کارگاه خیاطی اجاره شده، تاکنون هم ادامه دارد و شهرداری هم کاملاً در جریان است. اخیراً طی حکمی مالک ملزم به پرداخت جریمه به شهرداری برای تبدیل مسکونی به تجاری شده است. آیا این جریمه بر مبنای روز محاسبه می‌شود یا زمان وقوع تخلف؟


امید محمدی، وکیل پایه یک دادگستری: سال وقوع تخلف ملاک محاسبه جریمه برای تخلف مذکور به عنوان موضوع تبصره ماده 100 است. حتی نسبت به عوارض بعد از کمیسیون در رابطه با ابقای بنا و کاربری تغییریافته، دریافت عوارض تغییر کاربری که از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری از سال 1397 به بعد قانونی شناخته شد، باید بر اساس سال وقوع بهره‌برداری محاسبه شود نه نرخ روز (گرچه نرخ روز در خصوص عوارض دارای طرفدارانی در رویه قضایی است).

***

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی Modiretemad@ در تلگرام با ما در میان بگذارید. مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها