کد خبر: 346228
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا عکس یا فیلم یا صدای ضبط‌شده در دادگاه دارای اعتبار است؟

آیا عکس یا فیلم یا صدای ضبط‌شده می‌تواند به عنوان دلیل در محکمه مورد استناد قرار گیرد؟ اگر طرف صدای ضبط‌شده‌اش را منکر شود، وضعیت چگونه می‌شود؟

آیا عکس یا فیلم یا صدای ضبط‌شده در دادگاه دارای اعتبار است؟
کد خبر: 346228
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی- پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: آیا عکس یا فیلم یا صدای ضبط‌شده می‌تواند به عنوان دلیل در محکمه مورد استناد قرار گیرد؟ اگر طرف صدای ضبط‌شده‌اش را منکر شود، وضعیت چگونه می‌شود؟

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین: در امور کیفری، عکس یا فیلم یا صدای ضبط‌شده به تنهایی نمی‌تواند دلیل اثبات جرمی‌ باشد بلکه نشانه‌ای است که مقام قضایی می‌تواند به آن توجه کند ولی به تنهایی دلیل محکمه‌پسندی محسوب نمی‌شود.


در صورتی که طرف مقابل صدای ضبط‌شده‌اش را منکر شود، شاکی می‌تواند از مقام قضایی ارجاع امر به کارشناس مربوطه را برای تعیین اصالت صدا تقاضا کند. اما در امور حقوقی اساساً به موجب قانون مدنی صدا و فیلم به عنوان دلیل پذیرفته نشده است.

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی Modiretemad@ در تلگرام با ما در میان بگذارید. مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها