کد خبر: 346230
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

گواهی عدم حضور چیست و گرفتن آن چه فایده‌ای دارد؟

گواهی عدم حضور چیست و گرفتن آن چه فایده‌ای دارد؟

گواهی عدم حضور چیست و گرفتن آن چه فایده‌ای دارد؟
کد خبر: 346230
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| میراندا مهدوی- پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین : اخیراً ملکی را به صورت عادی خریداری کردم و مبلغی را هم بر اساس قرارداد منعقدشده پرداخت کردم و قرار شد مابقی مبلغ را در دفترخانه هنگام تنظیم سند رسمی بپردازم، اما فروشنده از معامله پشیمان شده و درخواست به هم زدن آن را دارد. در صورتی که فروشنده در دفترخانه در موعد مقرر حاضر نشود، چگونه احقاق حق کنم؟

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین: بر اساس مقررات قانونی در معاملات املاک و مستغلات، اگر در تاریخ تعیین‌شده در قرارداد، یکی از طرفین (چه خریدار چه فروشنده) در دفترخانه حاضر نشود، طرفی که در آنجا حاضر شده می‎تواند به علت غیبت طرف معامله از دفترخانه بخواهد گواهی «عدم حضور» طرف دیگر را صادر کند.


گرفتن گواهی عدم حضور این فایده را دارد تا در صورت خودداری طرف مقابل از انجام تعهدات مندرج در قرارداد، خریدار بتواند از مرجع قضایی فروشنده را به پرداخت مبلغی که به عنوان خسارت عدم حضور در قرارداد (وجه التزام) تعیین شده است، محکوم کند.

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی Modiretemad@ در تلگرام با ما در میان بگذارید، و مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها