کد خبر: 346269
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۰۸:۵۹:۰۰
| |

احمد مروی، تولیت آستان قدس:

بقای اسلام در پرتوی زنده نگه‌داشتن یاد و راه شهدای کربلا است/ با وجود 40 سال تحریم قدرت اول منطقه هستیم

تولیت آستان قدس رضوی گفت: 40 سال ایران اسلامی را تحریم کردند تا ضعیف شود، اما بر خلاف میل و تصور دشمنان نه تنها ضعیف نشدیم، بلکه به اعتراف خودشان، ایران اکنون قدرت اول منطقه است.

بقای اسلام در پرتوی زنده نگه‌داشتن یاد و راه شهدای کربلا است/ با وجود 40 سال تحریم قدرت اول منطقه هستیم
کد خبر: 346269
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۰۸:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در مراسم سی و هشتمین سالگرد بزرگداشت شهید هاشمی‏‌نژاد که در مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه شهید هاشمی‌نژاد هم در سنگر خطابه و تبلیغ و هم در سنگر قلم و نویسندگی در روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه شخصیتی برجسته و تأثیرگذار بود، بیان کرد: شهید هاشمی‌نژاد در دوران مبارزه با طاغوت بارها بازداشت و زندانی شد و هیچگاه در برابر تهدیدها و فشارها از راه آزادگی، آرمان‌های اسلامی و ادامه راه امام و رهبری انقلاب دست بر نداشت.‌

وی اظهار کرد: شهید هاشمی‌نژاد در دوره ستم‌شاهی جزو مبارزان خط اول و از انقلابیون پر انگیزه بود.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر ضرورت پاسداشت راه و آرمان‌های شهدا، بیان کرد: هیچ جامعه آگاهی نسبت به هویت و شناسنامه خود غفلت و کوتاهی ندارد. شهدا، هویت و شناسنامه یک جامعه انقلابی هستند و ما باید این هویت ارزشمند خود را پاس بداریم.

وی افزود: همه ما باید یاد شهیدان را زنده نگه داریم و این وظیفه اول و ابتدایی ماست، اما در برابر شهدا تنها پاسداشت یاد آنها کافی نیست، مهمتر از زنده نگه داشتن نام شهدا، انتقال آرمان‌ها و اهداف آنها به جامعه و نسل بعدی است.

مروی با بیان اینکه راه شهدا مسیر عزت، استقلال و آرمان‌خواهی است، ابراز کرد: آن‌هایی که در طول تاریخ دست به کشتار اهل بیت(ع) و محبان اهل بیت(ع) زدند، در حقیقت هدفشان از بین بردن اسلام بود؛ چرا که این حضرات تجلی و جلوه اسلام ناب هستند.

وی شهدا را کسانی خواند که راه صد ساله را یک شبه رفتند و گفت: رسیدن به رستگاری و سعادت هدف تمام انسان‌های با ایمان بوده و راه رسیدن به سعادت «تزکیه نفس» است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: تزکیه نفس یعنی گذشتن از تعلقات مادی و دنیوی برای خدا، و شهیدان از تمام هستی خود برای خدا گذشتند و به فلاح و رستگاری رسیدند.

وی ضمن توصیه به همگان برای مطالعه وصیت‌نامه‌ها و کتاب‌های مرتبط با شهیدان، به جایگاه رفیع خانواده شهدا در جامعه اسلامی اشاره و تصریح کرد: ما در خصوص روحیه خانواده شهدا در صدر اسلام مطالب و داستان‌هایی را شنیده بودیم، اما امروز این صلابت و استواری خانواده شهدا را به چشم می‌بینیم؛ ما باید از خانواده شهدا روحیه ایستادگی، مقاومت و ایمان بیآموزیم و این روحیه ارزشمند و مقدس را برای عزت و سربلندی جامعه خود حفظ کنیم.

مروی تأکید کرد: ما عاشورا را زنده نگه می‌داریم، چرا که بقای اسلام در پرتوی زنده نگه داشتن یاد و راه شهدای کربلا و امام حسین(ع) است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که ندای اسلام، فریاد پیروی از مکتب اهل بیت(ع) و داعیه تأسی به امیرالمؤمنین(ع)، اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را داریم، دشمن نیز خواهیم داشت. زمانی دشمنی‌ها علیه ما تمام خواهد شد که از اهل بیت(ع)، عاشورا و اسلام دست برداریم.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: ما در کلاس درس اهل بیت(ع)، ایستادگی و مبارزه در برابر ظالمان و مستکبران را آموخته‌ایم و تا بر این آرمان‌ها هستیم، تحریم‌ها، کارشکنی‌ها و تبلیغات سوء مستکبران را نیز خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه این عزت، سربلندی و پیروزی‌های ایران اسلامی از برکات اهل بیت(ع) و ولایت فقیه است، گفت: 40 سال ایران اسلامی را تحریم کردند تا ضعیف شود، اما بر خلاف میل و تصور دشمنان نه تنها ضعیف نشدیم بلکه به اعتراف خودشان، ایران اکنون قدرت اول منطقه است و اگر تصمیمی بخواهد در منطقه گرفته شود تا همراهی ایران نباشد آن تصمیم عملی نخواهد شد.

مروی گفت: عزت جامعه اسلامی در پرتوی پیروی از تعالیم ائمه معصومین(ع) به دست می‌آید و ولایت فقیه ادامه و استمرار همان راه است.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها