رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان‌ها:

جذب گردشگر در شرایط تحریم موجب ایجاد اشتغال و درآمد در کشور می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان‌ها گفت: در حال حاضر ایران در رتبه هفتم قابلیت‌های گردشگری جهان قرار دارد ولی متاسفانه این صنعت در مراحل نخستین خود قرار دارد.

جذب گردشگر در شرایط تحریم موجب ایجاد اشتغال و درآمد در کشور می‌شود
کد خبر: 346273
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۰۹:۰۳:۴۷

اعتمادآنلاین| ‌ بهبود جعفری رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان‌ها در خصوص وضعیت گردشگری در کشور اظهار داشت: امروز ما نیاز به تبادلات اجتماعی در جهان داریم و امروزه صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت با بهره مورد توجه سیاست گذاران و طراحان کشورهای جهان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌های روانی و روحی حاصل از استرس و مدرنیزاسیون رشد داشته است، گفت:‌ در حال حاضر می‌توان با استفاده از سیاست‌های گردشگری در طیف‌های مختلف از جمله گردشگری مذهبی، درمانی،‌ ورزشی و جهانگردی موجب تخلیه فشارهای عصبی و روانی انباشته شده، شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان‌ها بیان داشت:‌در حال حاضر کشور ما در رتبه هفتم قابلیت‌های گردشگری جهان قرار دارد ولی متاسفانه این صنعت در مراحل نخستین خود قرار گرفته در صورتی که توجه به آن می‌تواند در تولید ثروت و اشتغال تاثیرگذار باشد.

جعفری بیان داشت:‌با توجه به اینکه ما در شرایط تحریم قرار داریم جذب گردشگر و سرمایه‌گذار می‌تواند موجب ایجاد اشتغال و درآمد در کشور شود و ما باید از ظرفیت‌های تاریخی و بومی خود در این راستا استفاده کنیم.

وی گفت: تدوین طرح‌های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت در حوزه گردشگری می‌تواند راهگشا باشد و باید توجه به گردشگری از سطح محلی تا سطح ملی انجام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد:‌حذف روادید برای ورود گردشگران چینی به کشور گام مهمی در توجه به ورود گردشگران آسیایی است و می‌توان از دیگر کشورها نیز با این اقدام برای ورود به کشور استقبال کرد.

جعفری گفت: ایران در زمینه علوم پزشکی و درمانی توسعه چشمگیری داشته است و ما می‌توانیم در کنار گردشگری‌های مذهبی و جهانگردی گردشگران درمانی را نیز جذب کنیم.

وی افزود: تبلیغ و برنامه‌ریزی در حوزه گردشگری در سراسر کشور می‌تواند کمک زیادی به جذب گردشگر به کشور داشته باشد و ما نیز از سود سرشار آن استفاده کنیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها