سرمربی تیم ملی ووشو ایران:

چینی‌ها به دنبال انتقام از ووشو ایران هستند

سرمربی تیم ملی ووشو گفت: دوره قبل ما قهرمان مسابقات جهانی شدیم و در واقع چینی‌ها در روسیه زخم خوردند و در این رقابت‌ها به دنبال کسب جایگاه خودشان هستند.

چینی‌ها به دنبال انتقام از ووشو ایران هستند
کد خبر: 346279
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۰۹:۰۹:۴۷

اعتمادآنلاین| ‎ حسین اوجاقی در پاسخ به این سوال که روز گذشته(یک شنبه) دیدار تدارکاتی به ووشو کاران تیم‌های ملی افغانستان،‌ ارمنستان و ایران برگزار شد نظر شما درمورد عملکرد ملی‌پوشان کشورمان در این مسابقات چیست‌، گفت: محمد جعفری، علی خورشیدی موفق شدند نمایندگان ارمنستان را شکست دهند، محسن محمد سیفی، میلاد عارفی مقام ، عرفان آهنگریان، محمد فرهادی نیز نمایندگان افغانستان را شکست دادند. در این رقابت‌ها بچه‌های ما برنده این مسابقات تدارکاتی بودند. هدف ما از برگزاری این دیدار شناخت نقاط ضعف و قوت ملی‌پوشان بود. مساله دوم ما می‌خواستیم از لحاظ روحی و روانی ملی‌پوشان به آمادگی کامل برسند و درواقع از لحاظ ذهنی در شرایط مسابقه قرار داشته باشند. ما در این دیدار تدارکاتی با حضور داوران یک مسابقه رسمی را مرور کردیم برای ما این دیدار مفید بود.

سرمربی تیم ملی ووشو در ادامه خاطرنشان کرد: ما پیش از این یک دیدار تدارکاتی داشتیم، اما بچه‌های تیم ملی در این دیدار که روز گذشته برگزار شد بهتر بودند. بچه‌ها در بازی قبلی در اوج فشار سخت بدنی قرار داشتند. مدل تمرین ما اینطور است که هرچه به زمان مسابقات نزدیک‌تر می‌‌شویم، فشار بدنسازی کمتر می‌شود و بچه‌ها به شرایط آرمانی و ایده‌آ‌ل نزدیک‌تر می‌شوند.

اوجاقی در پاسخ به این سوال که کسب عنوان قهرمانی در مسابقات جهانی روسیه آیا کار شما را در این مرحله از رقابت‌های جهانی که قرار است به میزبانی کشور چین برگزار شود؛ سخت نخواهد کرد، گفت: تا جایی که ما اطلاعات کسب کرده‌ایم نزدیک 100 کشور در این مسابقه حضور خواهند داشت.

از لحاظ کمیت این دوره از مسابقات بیشترین شرکت‌کننده را خواهد داشت. دوره قبل 80 کشور در مسابقات جهانی روسیه حضور داشتند اما این دوره تا به این لحظه 100 کشور در مسابقات جهانی چین ثبت‌نام کرده‌اند. دوره قبل ما قهرمان مسابقات جهانی شدیم و در واقع چینی‌ها در روسیه زخم خوردند و در این رقابت‌ها به دنبال کسب جایگاه خودشان هستند. قطعا کسب عنوان قهرمانی برای آنها مهم است. به همین دلیل فشار زیادی روی ما خواهد بود. از آن طرف ما نفراتی را در تیم ملی داریم که به غیر از محسن سیفی در رده بزرگسالان کم تجربه هستند.

سرمربی تیم ملی ووشو با اشاره به ترکیب جوانی که تیم ملی ووشو در این دوره از رقابت‌ها دارد گفت: فرهادی در گذشته عضو تیم ملی جوانان بوده،‌علی خورشیدی برای اولین بار است که عضو تیم ملی شده است،‌یوسف صبری از جوانان بزرگسالان آمده،‌میلاد عارفی مقام و عرفان آهنگریان سال 2014 در رده جوانان بودند و حالا در تیم ملی بزرگسالان هستند. با تجربه‌های تیم ملی با دلایل مختلف دیگر نیستند یا خداحافظی کردند و یا آسیب دیدند به همین دلیل تیم جوانی را داریم که میانگین سنی آنان 22 سال است اما این جوانان انگیزه بسیار بالایی دارند.

اوجاقی در پاسخ به این سوال که آیا نبود باتجربه‌ها باعث نگرانی کادر فنی در مسابقات جهانی چین نمی‌شود گفت: در هر صورت ما با شرایطی که داریم تمام سعی‌مان بر این است که در مسابقات جهانی چین بهترین نتیجه را کسب کنیم. ما شرایط خوبی را داریم بچه‌ها جوان و با انگیزه هستند با تمرینات خوبی که دارند واقعا به دنبال کسب بهترین نتیجه هستند. یک اتفاق جدیدی که رخ داده این است که در این دوره از مسابقات جهانی تغییراتی بوجود آمده است که ورزشکاران هر روز باید در مراسم وزن‌کشی شرکت کنند. قبلا اینطور نبود حالا اگر یک ورزشکار چهار روز بخواهد مبارزه کند، هر روز باید در وزن‌کشی حضور داشته باشد.

اوجاقی در پاسخ به این سوال که آیا ملی‌پوشان از لحاظ اضافه وزن مشکلی دارند یا خیر، گفت: ما این موضوع را مدیریت کرده‌ایم وزن بچه‌ها کنترل شده است، با تمرین و مکمل‌هایی که برای ملی‌پوشان در نظر گرفته‌ایم بچه‌های ما زیر یک کیلوگرم اضافه وزن دارند قطعا در مرحله بعدی اردو همه سر وزن خواهند رسید ما این موضوع را مدیریت کرده‌ایم و تمرینات به گونه‌ای است که وزن همه بچه‌ها کنترل شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها