رئیس شورای شهر تهران:

پایانه جدید شرق باید تمام شود/ سوخت ارزان، پایانه شرق را کم فایده کرده است 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخی مسئولان شهری معتقدند پایانه جدید شرق جانمایی مناسبی نداشته اما از نظر من این پروژه باید تمام شود.

پایانه جدید شرق باید تمام شود/ سوخت ارزان، پایانه شرق را کم فایده کرده است 
کد خبر: 346287
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۰۹:۲۱:۱۸

اعتمادآنلاین| ‌ محسن هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود تاکید بر اتمام پروژه های شهری، اعتباری برای تکمیل پایانه جدید شرق در بودجه سال 98 پیش بینی نشده است، گفت: این پروژه به راحتی می‌تواند به اتمام برسد و در حال حاضر نیز امکان استفاده از آن وجود دارد زیرا کار ویژه‌ای نمانده که مانع بهره‌برداری از پروژه شود اما اتفاقی که افتاده این است که مسئولان شهری به تازگی به این نتیجه رسیدند که جانمایی این پایانه مناسب نبوده و پایانه کنونی شرق، موقعیت مناسب‌تری دارد.

پایانه شرق حفظ شود؛پایانه جدید تبدیل به اکو شود

وی ادامه داد: پایانه شرق دسترسی‌های خوبی برای مسافران دارد، هتل‌ و مغازه‌هایی که در حاشیه آن ایجاد شده، برای مسافران مناسب‌تر است بنابراین مدیران شهری به این نتیجه رسیده‌اند که پایانه کنونی شرق پاسخ مسافران کنونی این پایانه را می‌دهد و حتی این نظرات بر تعدادی از اعضای کمیسیون حمل و نقل اثر گذاشته و آنها معتقد بودند پایانه کنونی شرق، حفظ و پایانه جدید شرق تبدیل به اکو شود.

هاشمی تأکید کرد: نظر شخصی من این است که این پروژه باید تمام شود و قطعاً برای همان منظور که ایجاد شده، مورد استفاده قرار گیرد.

سوخت ارزان پایانه شرق را کم فایده کرده است

به گفته رئیس شورای شهر تهران، به دلیل ارزان بودن سوخت، مردم تمایل دارند با خودروی سواری به شمال کشور سفر کنند و شاهد کاهش مسافران اتوبوس‌ها هستیم. زمانی که پایانه جدید شرق طراحی شده بود، پیش‌بینی 300 هزار مسافر وجود داشت که به نظر می‌رسد در حال حاضر 70 هزار مسافر از این پایانه استفاده می‌کنند. همچنین به دلیل مسیر جاده شمال که مسیر دره‌ای است، برخی از مسافران ترجیح می‌دهند به جای اتوبوس، از خودروی سواری استفاده کنند.

پیش از این برخی از اعضای شورای شهر تهران اعلام کرده بودند مشکل عدم تکمیل پایانه جدید شرق مالی نیست بلکه حقوقی است.

در آخرین بازدیدی که سال گذشته کمیسیون سلامت شورا از این پروژه داشت از سوی پیمانکار اعلام شد :«این پروژه اگر آبان سال گذشته اعتبارات لازم برای تکمیل آن تزریق می شد با 30 میلیارد تومان طی یک ماه می توانستند از آن بهره برداری کنند اما امروز دست کم 50 میلیارد تومان و سه ماه برای تکمیل آن زمان لازم است. چیلر، آسانسور و 10 پله برقی برای تکمیل این ترمینال نیاز است در حالی که پروژه نزدیک به دوسال که متوقف مانده است. »

پروژه ترمینال جدید شرق در حالی مدت ها متوقف مانده که ساکنان محدوده ترمینال شرق قدیم از آلودگی صوتی و هوا و ترافیک در رنج هستند و همچنین تعریض خیابان دماوند منوط به این انتقال است.

به گفته یکی از مسئولان شهری زمین ترمینال شرق قدیم مورد ادعای ستاد 15 خرداد است و اگر این انتقال زودتر انجام نشود یکی از چالش های حقوقی شهرداری در آینده خواهد

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها