وزیر ورزش اعلام کرد؛ امکان پرداخت پاداش سکه به قهرمانان وجود ندارد

وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران گفت: قرار است آیین نامه‌ی جدیدی برای پاداش مدال آوران با توجه به نوسانات سکه و ارز ارائه شود که در این آئین نامه میزان پاداش مدال آوران برای مسابقات آینده تعیین خواهد شد.

وزیر ورزش اعلام کرد؛ امکان پرداخت پاداش سکه به قهرمانان وجود ندارد
کد خبر: 346359
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۰:۵۳:۳۰

اعتمادآنلاین| مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از اردوهای ورزشکاران ناشنوای اعزامی به بازیهای آسیایی هنگ کنک اظهار کرد: کاروان ناشنوایان با 134 ورزشکار در 8 رشته ورزشی آبان ماه در بازیهای آسیایی هنگ کنگ شرکت خواهد کرد که با توجه به کارنامه موفقی که اکثر ورزشکاران ناشنوا در بازیهای جهانی آسیایی و المپیک قبل داشتند من مطمئنم در این دوره نیز افتخارات خوبی را کسب خواهند کرد.

وی گفت: جامعه آماری ناشنوایان که در ورزش آماتور و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند قابل توجه است که من یقین دارم با حمایت‌هایی که از سوی کمیته ملی المپیک و هیات رئیسه فدراسیون ناشنوایان انجام شده است کاروان ناشنوایان در بازیهای آسیایی رتبه‌ی خوبی را کسب خواهد کرد.

وی گفت: تلاش ما بر این است تا بتوانیم در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز مکاهای خاصی را برای ناشنوایان اختصاص دهیم تا مشکلی برای حضور در مسابقات نداشته باشند و روند آماده سازی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که یکی از دغدغه ملی پوشان ناشنوا یکسان نبودن پاداش آنها با سایر ورزشکاران است اظهار کرد:‌ با توجه به نوسانات نرخ سکه در سالهای گذشته دیگر امکان پرداخت پاداش به قهرمانان و مدال آوران در تمام رشته‌ها به صورت سکه وجود ندارد. ما در حال بازنگری آیین نامه‌ پاداش مدال آوران در بازیهای آینده هستیم تا تکلیف را برای تمام ورزشکاران مشخص کنیم که متکی به سکه نباشند. ناشنوایان نیز انتظار دارند که پاداش برابری با سایر ورزش کاران از جمله جانبازان و معلولان داشته باشند اما متاسفانه با توجه به نوسانات نرخ سکه ما با محدودیت منابع مالی مواجه بودیم و دیگر قادر به پرداخت سکه به مدال آوران خود نیستیم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت:‌ باید در آیین نامه جدید بررسی کنیم که چقدر امکان پرداخت پاداش به مدال آوران خود داریم و شرایطی ایجاد کنیم که از نظر تامین اعتبارات، پاداش مدال آوران را بتوانیم پرداخت کنیم. این که پاداش ناشنوایان نیز در آینده با سایر ورزشکاران یکسان دیده شود یا خیر، در این خصوص پارامترهایی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد تا ببینیم ورزشکار ناشنوا آیا دراین پارامترها قرار می‌گیرند یا خیر و سپس تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

در پایان این مراسم وزیر ورزش به همراه سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و تقی زاده معاون حقوقی مجلس و هماهنگی امور استان‌ها و حسن کریمی مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از اردوهای تیم‌های فوتبال، فوتسال و تکواندوی اعزامی به نهمین دوره بازیهای آسیایی ناشنوایان بازدید کردند.

اولین کاروران ناشنوایان برای شرکت در این بازیها قرار است 4 آبان راهی هنگ کنگ شود.

همچنین در پایان این مراسم تیشه گران رئیس فدراسیون ناشنوایان ضمن تشکر از حمایت‌های وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک اظهار کرد:‌ با توجه به دغدغه مالی سعی کردیم تعداد ورزشکاران خود را کاهش دهیم و حضور کیفی در بازیهای آسیایی داشته باشیم. من از وزیر ورزش درخواست دارم حمایت ویژه‌ای از ورزشکاران ناشنوا به بازیهای آسیایی داشته باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها