تا ۱۸ ماه آینده محقق می‌شود

انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از شرق هرمز

تورج دهقانی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در طرح انتقال نفت خام از گوره به جاسک که فاز اول آن باید تا 18 ماه آینده به بهره‌برداری برسد، روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از شرق هرمز نفت ارسال و ذخیره‌سازی می‌شود و لازم است برای اجرای این طرح تمامی اجزا هماهنگ باشند.

انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از شرق هرمز
کد خبر: 346389
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۱:۳۶:۰۸

اعتمادآنلاین| تورج دهقانی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت امروز در مراسم امضای قرارداد ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال خام از گوره به جاسک با بیان این‌که تولید و تامین 50 دستگاه پمپ برای طرح عظیم انتقال نفت خام از گوره به جاسک امضاء شده تا شاهد افتتاح این پمپ‌ها و دستگاه‌ها در آینده نزدیک باشیم، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح نفت خام تولیدی در کشور از گوره به جاسک در شرق تنگه هرمز توسط یک هزار کیلومتر لوله 42 اینچ و پنج ایستگاه تقویت فشار منتقل می‌شود.

وی افزود: برای این منظور 10 میلیون بشکه تاسیسات ذخیره‌سازی ساخته می‌شود و در بخش دریا احداث اسکله و خط لوله دریایی و گوی شناور برای بارگیری نیز در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت سرمایه لازم برای اجرای این طرح را 1.8 میلیارد دلار ارزی و 350 میلیارد تومان اعتبار ریالی دانست و افزود: به دلیل تحریم‌ها تامین لوله از خارج با مشکل مواجه شد اما با تلاش متخصصان داخلی این نگرانی برطرف شده و اکنون شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم.

دهقانی با تاکید بر این مساله که اکنون تمام فعالیت‌های اجرایی در تمام نقاط طرح آغاز شده و در 50 جبهه کاری مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: با توجه به این‌که طرح انتقال نفت خام از گوره به جاسک طرحی استراتژیک است، لازم است که این طرح در زمان مشخص به پایان برسد.

وی با بیان این‌که در این طرح به سازندگان داخلی اعتماد کرده‌ایم و امیدواریم پاسخ این اعتماد را دریافت کنیم، گفت: برای اولین‌بار برای تامین الکتروپمپ‌های 2.5 مگاواتی از ظرفیت داخلی استفاده شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها