کد خبر: 346403
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۲:۰۶:۰۰
| |

انیمیشن «نفرت‌انگیز» در صدر باکس آفیس قرار گرفت

فیلم انیمیشن «نفرت‌انگیز» موفق شد تا با آغاز اکرانش جایگاه نخست باکس آفیس آمریکا را به خود اختصاص دهد.

انیمیشن «نفرت‌انگیز» در صدر باکس آفیس قرار گرفت
کد خبر: 346403
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۲:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| انیمیشن رایانه‌ای «نفرت‌انگیز» در نخستین روزهای اکرانش در جایگاه اول نشست و «دانتون ابی» را به جایگاه دوم راند.

این فیلم با اکران در 4242 سالن سینما فروش 20.9 میلیون دلاری را در سه روز اول اکرانش ثبت کرد.

انیمیشن «نفرت‌انگیز» در ژانر ماجراجویی که توسط دریم‌ورکس انیمیشن و پرل استودیو تولید شده‌ به نویسندگی جیل کالتون و کارگردانی مشترک کالتون و تاد ویلدرمن شکل گرفته است.

از صداپیشگان آن می‌توان به کلویی بنت، آلبرت تسای، تنزینگ نورگای، ادی ایزارد، سارا پلسون، تسای چین و میشل وانگ اشاره کرد.

این نخستین انیمیشنی است که یک زن کارگردانی آن را در استودیویی هالیوودی برعهده دارد و در عین حال با مشارکت با چین هم تولید شده است.

داستان فیلم درباره یک موجود افسانه‌ای به نام یتی است که روی پشت‌بام خانه یک بچه در شهر شانگهای پیدا می‌شود و این بچه و دوستانش سعی می‌کنند او را پیش خانواده‌اش در بالاترین نقطه زمین ببرند.

این فیلم خانوادگی در بازار بین‌المللی نیز 8.8 میلیون دلار از نمایش در 30 بازار جهانی کسب کرد.

«دانتون ابی» در دومین هفته نمایشش به مکان دوم رفت و با کاهش فروش 54 درصدی در آمریکا 14.5 میلیون دلار دیگر فروخت تا در آمریکا 58.5 میلیون دلار و در سراسر جهان 107.1 میلیون دلار در 10 روز فروخته باشد.

جایگاه سوم به «شیادان» ساخته لورن اسکارفیا با بازی جنیفر لوپز اختصاص یافت که با کاهش فروش 32 درصدی 11.5 میلیون دلار دیگر در آمریکا فروخت و مجموع فروشش در جهان را به 95.4 میلیون دلار رساند.

«آن: بخش دوم» برای چهارمین هفته در فهرست پرفروش‌ها باقی ماند و 10.4 میلیون دلار دیگر فروش کرد تا مجموع فروشش در آمریکا را به 193.9 میلیون دلار برساند.

این فیلم در سطح جهان با محاسبه بازار بین‌المللی تاکنون 417.4 میلیون دلار فروش کرده است.

«به سوی ستارگان» به کارگردانی جیمز گری و با بازی برد پیت نیز جایگاه پنجم را کسب کرد. این فیلم که با بودجه بزرگی ساخته شده در دومین هفته اکرانش 10.1 میلیون دلار فروش کرد و مجموع فروشش در آمریکا را به 35.5 میلیون دلار رساند.

در بازار بین‌المللی این فیلم 18 میلیون دلار دیگر فروخت و مجموع فروشش در سطح جهان تا کنون 89 میلیون دلار بوده است.

فیلم سیلوستر استالونه با عنوان «رمبو: آخرین خون» 8.6 میلیون دلار دیگر فروخت و با فروش 33.2 میلیون دلار در آمریکا فیلم ششم شد.

در هفته آینده «درد و افتخار» به کارگردانی پدرو آلمودوار به صورت محدود اکران خود را شروع می‌کند و «جوکر» نیز در حالی اکرانش را شروع می‌کند که افتتاحیه 80 میلیون دلاری برای آن پیش‌بینی شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها