کد خبر: 346418
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

چرا ظاهر پول ملی باید اصلاح شود؟

سیاست حذف صفر از پول ملی اولین بار در دولت نهم مطرح شد، اما در آن زمان به دلیل وجود تورم 2 رقمی در اقتصاد ایران اجرای آن مسکوت ماند. سوالی که ذهن بسیاری از کارشناسان اقتصادی را مشغول کرده این است که در شرایط بحرانی اقتصادی، حذف صفر از پول ملی چه ضرورتی می‌تواند داشته باشد؟

حجم ویدیو: 2.84M | مدت زمان ویدیو: 00:01:05 دانلود ویدیو
کد خبر: 346418
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ‌ پس از سال‌ها کشمکش سیاست حذف چهار صفر از پول ملی به سرانجام رسید؛ روز یکشنبه هفتم مهرماه، مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی اصلاح قانون پولی و بانکی با یک فوریت تصویب کرد واحد پول ملی کشور از «ریال» به «تومان» تبدیل شود.

سیاست حذف صفر از پول ملی اولین بار در دولت نهم مطرح شد، اما در آن زمان به دلیل وجود تورم 2 رقمی در اقتصاد ایران اجرای آن مسکوت ماند.

سوالی که ذهن بسیاری از کارشناسان اقتصادی را مشغول کرده این است که در شرایط بحرانی اقتصادی، حذف صفر از پول ملی چه ضرورتی می‌تواند داشته باشد؟

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، به تازگی در دفاع از سیاست حذف صفرها گفته است: «حفظ ظاهر و اعتبار پول ملی یک ضرورت است.»

استدلال همتی برای حمایت از این سیاست آن است که سال‌ها به دلیل وجود تورم پول ملی کشور خاصیت ظاهری خود را از دست داده و عملاً مردم ریال را در مبادلات خود به رسمیت نمی‌شناسند.

غلامرضا تاجگردون، رئیس سازمان برنامه و بودجه در این باره گفته است: «حذف 4 صفر از پول ملی جو روانی تورم را می‌شکند.»

اما ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با این سیاست پولی مخالف است و می‌گوید: «اجرای چنین سیاست‌هایی در شرایط تورمی فشار اقتصادی به مردم را بیشتر می‌کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها