کد خبر: 346495
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۴:۳۵:۴۵
| |

 دریادار حمزه‌علی کاویانی، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش:

نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس شاه‌راه اقتصاد نفتی عراق را نابود کرد/ اسکورت موفق نفتکش‌های کشورمان در خلیج فارس

معاون هماهنگ کننده نداجا گفت: نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس با انهدام سکو‌های البکر و الامیه شاه‌راه اقتصاد نفتی عراق را نابود کرد.

نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس شاه‌راه اقتصاد نفتی عراق را نابود کرد/ اسکورت موفق نفتکش‌های کشورمان در خلیج فارس
کد خبر: 346495
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۴:۳۵:۴۵

اعتمادآنلاین| دریادار حمزه‌علی کاویانی، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش با اشاره به هفته دفاع مقدس بیان کرد: استکبار جهانی علی‌رغم توطئه‌های مختلف در دو سال ابتدایی انقلاب اسلامی برای نابودی انقلاب اسلامی از طریق قائله‌ها و توطئه‌هایی که در کشور ایجاد کرد نتوانست پیروز شود.

او ادامه داد: به همین دلیل هم بود که آنها به دنبال دیوانه‌ای به نام صدام رفتند تا به ایران حمله کند. البته او به این دلیل به کشورمان حمله ور شد که فکر می‌کرد ایران ساختار نظامی نداشته و دولت آن هم نوپاست و توان مقابله با او را ندارد؛ پس یک حمله سراسری به کشورمان از سه سوی زمینی، هوایی و دریایی را روز 31 شهریورماه آغاز کرد.

کاویانی با اشاره به اینکه تصورات صدام به طور کامل درباره حمله به ایران اشتباه بود، اظهار کرد: او در حمله به ایران قصد داشت تا با تصورات اشتباه خود سه روزه خوزستان و هفت روزه تهران را فتح کرده و انقلاب نوپای اسلامی را نابود کند که با ایستادگی و مقاومت مردم کشورمان روبه‌رو شده و 34 روز در پشت دروازه‌های خرمشهر متوقف شد. البته این کار با اتحاد نیرو‌های ارتش، سپاه و نیرو‌های مردمی محقق شد.


او افزود: جوانان ولایتمدار کشورمان هم با تلاش‌های خود در مقابل دشمن ایستادگی کرده و سپس از طریق عملیات‌های مختلف تمام تصرفات نامشروع دشمن را از چنگال وی بیرون کشیدند.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش به نقش این نیرو در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جوانان انقلابی ایران در نیروی دریایی ارتش با اخراج مستشاران خارجی از این نیرو، تجهیزات و قطعات را به خوبی نگهداری و عملیاتی کردند. نیروی دریایی کشورمان هم با کمک همین جوانان طی 67 روز نیروی دریایی عراق را نابود کرد و به دشمن در شمال خلیج فارس علاوه بر دارابودن پشتیبانی هوایی گسترده اجازه حضور نداد.

او ادامه داد: ما در طول هشت سال دفاع مقدس 10 هزار کشتی را در خلیج فارس اسکورت کردیم که از این میزان تنها مقدار بسیار کمی مورد اصابت قرار گرفتند. لازم به ذکر است که کشتی‌های مورد اصابت قرار گرفته در خلیج فارس توسط نیروی دریایی به ساحل یدک شده و پس از اینکه تعمیرات مورد نیاز آنها به طور کامل انجام شد و پس از انجام موفق این کار، این کشتی‌ها روانه دریا شدند.

کاویانی در پایان با اشاره به سایر اقدامات انجام شده نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش علاوه بر نابودی نیروی دریایی رژیم بعث عراق در ابتدای این دوران، سکو‌های البکر و الامیه را که برای تداوم حیات اقتصاد نفتی عراق اهمیت زیادی داشت را منهدم کرد. پشتیبانی نیروی دریایی از مواصلات دریایی و اقدام به محافظت از روند صادرات نفت کشورمان از دیگر اقدامات مهم نیروی دریایی ارتش در این دوران بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها