سید اسماعیل یزدان پناه، نایب رییس دوم کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران:

تاخیر در ترخیص و توزیع کالا از بنادر اثر منفی بر بازار می گذارد

سید اسماعیل یزدان پناه، نایب رییس دوم کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران گفت: فرآیند ترخیص کالا از گمرکات باید تسریع شود و با سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها شاهد توزیع هرچه سریعتر کالا از بنادر به دست تولیدکنندگان و بازار مصرف باشیم.

تاخیر در ترخیص و توزیع کالا از بنادر اثر منفی بر بازار می گذارد
کد خبر: 346520
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۵:۲۵:۵۰

اعتمادآنلاین| سید اسماعیل یزدان پناه، گفت: فرآیند ترخیص کالا از گمرکات باید تسریع شود و با سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها شاهد توزیع هرچه سریعتر کالا از بنادر به دست تولیدکنندگان و بازار مصرف باشیم.

وی با اشاره به اینکه شبکه انبارداری برای رصد کالا ایجاد شده است و این اتفاق کمک شایانی به مقوله ردیابی کالا می‌کند، بیان کرد: این شبکه شرایطی را فراهم کرده است تا بر اساس آن کالا از زمان تخلیه تا توزیع رهگیری شود.

نایب رییس دوم کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران افزود: باید مسائل و مشکلات حمل و نقلی به منظور جابجایی کالا از بنادر به سایر نقاط کشور مرتفع شود، گفت: با اتصال بنادر به ریل و توسعه محور‌های جاده‌ای شاهد بهبود وضعیت توزیع کالا در کشور خواهیم بود.

یزدان پناه با بیان اینکه دیر توزیع شدن کالا از بنادر اثر منفی بر بازار خواهد داشت، گفت: باید سرعت ترخیص کالا از گمرک افزایش پیدا کند از اینرو، پیشنهاد می‌کنیم در مرحله اول اجازه ترخیص 60 درصد کالا‌های وارداتی صادر شود و 40 درصد کالا‌ها نیز به عنوان تعهد در گمرک بماند.

وی با اشاره به شرایط حساس اقتصادی کشور در برهه کنونی، اظهار کرد: باید از هر اقدامی که موجب می‌شود روند ترخیص کالا کند شود جلوگیری کرد، شرایط در حال حاضر با توجه به اعمال تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکایی‌ها تا حد ممکن پیچیده و دشوار است بنابراین باید از تمام ظرفیت‌های داخلی کشور با هم افزایی دستگاه‌ها و حذف بوروکراسی‌های اداری استفاده کنیم و مانع از آن شویم که دشمن به اهداف خود که ایجاد بحران در اقتصاد ایران است نزدیک شود.

نایب رییس دوم کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران همچنین در خصوص ظرفیت‌های بندر شهیدبهشتی چابهار، توضیح داد: بندر شهیدبهشتی چابهار از امکانات مناسبی برخوردار است و می‌تواند بار دولت در زمینه واردات کالا‌های اساسی را به دوش بکشد.

یزدان پناه افزود: شاید در شرایط عادی بنادر مختلف کشور از ظرفیت‌های تقریبا مشابهی برخوردارند، اما به طور حتم در برهه حساس کنونی که بندر چابهار از تحریم‌ها مستثنی شده است باید از این امکان به نحو مطلوب استفاده کرد چراکه معافیت این بندر از تحریم‌ها به خوبی اهمیت و جایگاه آن را نشان می‌دهد که نباید از آن غافل شد.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها