فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

نبود بالگرد، میزان خسارت آتش‌سوزی در جنگل‌ها را افزایش داده است

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن اشاره به اینکه خسارت آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع طی تابستان امسال نسبت به سال قبل افزایش یافت، گفت: متاسفانه امسال سازمان جنگل‌ها به دلیل عدم تخصیص بالگرد امکان اطفای حریق به‌صورت هوایی را نداشت و به همین دلیل عملیات اطفا در نقاط صعب‌العبور طول می‌کشید.

نبود بالگرد، میزان خسارت آتش‌سوزی در جنگل‌ها را افزایش داده است
کد خبر: 346529
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۵:۳۵:۲۵

اعتمادآنلاین| ‌ علی عباس‌نژاد با بیان اینکه طی تابستان امسال 64 فقره‌ آتش‌سوزی در جنگل‌های طبیعی کشور به وقوع پیوست که نسبت به سال قبل 8 درصد در عدد وقوع کاهش داشت، اظهار کرد: در جنگل‌های دست‌کاشت کشور 68 فقره آتش‌سوزی در همین بازه زمانی اتفاق افتاد که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 مورد کاهش در عدد وقوع داشت.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها ادامه داد: هر چند عدد آتش‌سوزی‌ها نسبت به سال گذشته کاهش یافت، اما میزان خسارت‌ آن بیش از سال گذشته است به طوری‌که سال گذشته خسارت آتش‌سوزی‌ها 1030 هکتار بود، اما امسال به بیش از 1600 هکتار رسید همچنین 60 درصد این آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های طبیعی و 40 درصد آن‌ها در جنگل‌های دست‌کاشت رخ داد.

عباس‌نژاد با اشاره به اینکه طی سال گذشته آتش‌سوزی به 300 هکتار از جنگل‌های دست کاشت خسارت وارد کرد اما امسال این رقم به 420 هکتار رسید، تصریح کرد: علت افزایش خسارت‌های آتش‌سوزی به جنگل‌ها و مراتع کشور طی تابستان این است که متاسفانه امسال سازمان جنگل‌ها به دلیل عدم تخصیص بالگرد امکان اطفای حریق به‌صورت هوایی را نداشت و به همین دلیل عملیات اطفا در نقاط صعب‌العبور طول می‌کشید.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین آتش‌سوزی‌ها طی تابستان در منطقه زاگرس به وقوع پیوست، گفت: بیشترین خسارت وارد شده طی این آتش‌سوزی‌ها در استان‌های کردستان، مرکزی و خوزستان بود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه علت وقوع 90 تا 95 درصد این آتش‌سوزی‌های عوامل سهوی و عمدی انسانی بود، تصریح کرد: برخی افراد به قصد تصرف زمین و یا اختلافاتی که درباره موضوع مرتعداری دارند اقدام به آتش زدن جنگل‌ها و مراتع می‌کردند.

عباس‌نژاد در پایان تاکید کرد: آتش‌سوزی‌های سهوی یا عمدی انسان در جنگل‌ها و مراتع تخلف است و قطعا برای متخلفان در دستگاه قضایی پرونده تشکیل می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها