کد خبر: 346608
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۹:۳۴:۲۳
| |

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد؛

تداوم اشغال فلسطین تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز دوشنبه با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، از سکوت جامعه جهانی در قبال نقض حقوق مردم فلسطین انتقاد کرد.

تداوم اشغال فلسطین تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی است
کد خبر: 346608
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۹:۳۴:۲۳

اعتمادآنلاین| جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که تداوم نادیده گرفتن حقوق مردم فلسطین، ثبات در منطقه را از بین می برد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، حماس خطاب آنتونیو گوترش بر ضرورت توقف شهرک سازی ها، یهودی سازی قدس و محاصره نوار غزه و تمدید مأموریت آژانس کار و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) تأکید کرده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین افزوده است: تدوام اشغال سرزمین های فلسطینی عامل اصلی ادامه ناآرامی و تهدید امنیت و صلح جهانی است و باعث می شود اعتماد و اعتقاد مردم فلسطین به سازمان ها و نهادهای بین المللی کم شود.

حماس در این نامه از دبیر کل سازمان ملل متحد خواسته است تا نقش اخلاقی و قانونی خود در حمایت از ملت فلسطین را ایفا کند و همه ظرفیت های ممکن، ازجمله ساز وکارهایی که در فصل هفتم منشور سازمان ملل آمده، برای احقاق حقوق مردم فلسطین، استقلال و حق بازگشت به سرزمینشان و تعیین سرنوشتشان به کار گیرد.

در نامه حماس به گوترش همچنین به سیاست های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و نیز اقدامات این رژیم علیه قدس اشغالی و شهرک سازی ها پرداخته شده است.

حماس به محاصره ظالمانه نوار غزه و مشکلاتی که این محاصره همه جانبه از سال 2007 برای مردم در این باریکه به وجود آورده نیز اشاره کرده و افزوده است: بیکاری در سال 2018 در غزه 52 درصد و فقر شدید نیز 65 درصد افزایش یافته است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین همچنین از دبیر کل سازمان ملل متحد خواسته است تا به اجرای برنامه های آنروا در فلسطین و حمایت مالی از آن کمک کند.

آمریکا در تاریخ 16 ژانویه سال 2018 کمک 300 میلیون دلاری خود (از مجموع 365 میلیون دلار) آژانس آنروا را به دلیل تحت فشار قرار دادن فلسطینی ها برای قبول طرح این کشور موسوم به معامله قرن، قطع کرد.

این آژانس به حدود 5.9 میلیون پناهنده و آواره در کرانه باختری، نوار غزه، اردن، لبنان و سوریه کمک می‌کرد و قطع این کمک، بحران مالی عدیده ای در این منطقه به وجود آورد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها