کد خبر: 346627
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۲۰:۱۷:۳۹
| |

امضای قرارداد با سه شرکت پمپ‌ساز داخلی؛

وزارت نفت نشان داد به توان مهندسان ایرانی اعتماد دارد

مدیران عامل شرکت‌های پمپ‌های صنعتی ایران، پتکو و پمپیران از اعتماد و حمایت‌ وزارت نفت قدردانی و ابراز امیدواری کردند بتوانند با ارائه عملکردی کیفی، پاسخگوی این اعتماد باشند.

وزارت نفت نشان داد به توان مهندسان ایرانی اعتماد دارد
کد خبر: 346627
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۲۰:۱۷:۳۹

اعتمادآنلاین| صبح امروز (دوشنبه، هشتم مهرماه) قرارداد ساخت و تامین 50 الکتروپمپ مورد نیاز طرح ملی انتقال نفت خام گوره به جاسک بین شرکت مهندسی و توسعه نفت و شرکت‌های پمپ‌های صنعتی ایران، پتکو و پمپیران به ارزش تقریبی 48 میلیون یورو (در مجموع) امضا شد.

مهدی فرج‌پور، مدیرعامل شرکت پمپ‌های صنعتی ایران در این آیین به 42 سال سابقه این شرکت در تولید پمپ اشاره کرد و گفت: صنعت پمپ‌سازی در ایران با حمایت مسئولان و به‌ویژه شخص وزیر نفت به خودکفایی رسیده است و امروز می‌توان همه مراحل طراحی، مهندسی، الگوسازی، ریخته‌گری، مونتاژ، تحویل و راه‌اندازی پمپ‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی را به دست مهندسان و متخصصان داخلی انجام داد.

وی امضای قراردادهای تامین الکتروپمپ‌های مورد نیاز طرح انتقال نفت خام گوره - جاسک را نشانه بارز اعتماد صنعت نفت به توان مهندسان داخلی عنوان و از وزارت نفت به دلیل حمایت از ظرفیت‌های داخلی قدردانی کرد.

مسعود باقر تجریشی، مدیرعامل شرکت پتکو نیز از اعتماد وزارت نفت به این شرکت قدردانی و ابراز امیدواری کرد که عملکرد این شرکت بتواند پاسخگوی نیازهای طرح انتقال نفت خام گوره - جاسک به الکتروپمپ‌ها باشد.

وی تجارت سالانه پمپ در دنیا را بیش از 30 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: زمانی بود که شرکت‌های خارجی برای گرفتن سفارش تولید پمپ در ایران با هم رقابت داشتند، طوری که به بازار پمپ ایران می‌گفتند «تپه طلا» و در مقابل، شرکت‌های سازنده ایرانی مجالی برای عرضه نداشتند، اما امروز شرایط بهبود یافته است، هرچند هم‌اکنون هم تعداد سازندگان پمپ در کشور کم است و ایجاب می‌کند تعداد فعالان این حوزه به‌ویژه زمانی که رونق به اقتصاد کشور برمی‌گردد بیشتر شود.

تجریشی در پایان گفت: امیدوارم دست آقای زنگنه بر سر همه سازندگان تجهیزات باشد و بیش از پیش به ما اعتماد کنند.

محمدحسین هیهات، مدیرعامل شرکت پمپیران نیز با اعلام اینکه این شرکت کارهای مقدماتی را برای طراحی پمپ‌های موضوع قرارداد آغاز کرده است، دو درخواست مطرح کرد: یکی تخصیص به‌موقع ارز و دیگری کمک در نقل و انتقال پول.

وی گفت: اطمینان می‌دهیم که کار را با کیفیت خوب ارائه دهیم و همان‌طور که وزارت نفت مرحله به مرحله به ما اعتماد کرده است، ما هم قول می‌دهیم کار را با کیفیت کامل ارائه دهیم.

بر اساس قراردادهای امضا شده، 20 الکتروپمپ از سوی شرکت پمپ‌های صنعتی ایران با قراردادی به ارزش تقریبی 19 میلیون یورو، 20 الکتروپمپ از شرکت پمپیران با قراردادی به ارزش تقریبی 19 میلیون یورو و 10 الکتروپمپ از شرکت پتکو با قراردادی به ارزش تقریبی 10 میلیون یورو تامین خواهد شد.

منبع: شانا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها