کد خبر: 346695
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۰۹:۱۱:۱۱
| |

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

عفاف و حجاب، مسیر زندگی سالم است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: موضوع حجاب هم مشروعیت الهی دارد و هم بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی یک امر قانونی و الزام‌آور است.

عفاف و حجاب، مسیر زندگی سالم است
کد خبر: 346695
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۰۹:۱۱:۱۱

اعتمادآنلاین| سعیدرضا عاملی درباره لزوم تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، اظهار کرد: در درجه اول انسان‌ها باید به نقطه‌ای برسند که با حجاب بودن را بر کم حجابی یا بی‌حجابی ترجیح دهند و بدانند که حجاب صیانت بیشتری برای سلامت زندگیشان فراهم می‌کند بنابراین جنبه معرفتی، اغنایی و ارزشی حجاب رکن اصلی آن است و اگر در این مهم موفق نشویم، توفیقی در توانمندسازی جامعه پیدا نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: تجربه ناموفق جوامعی که از حجاب و عفاف دور شده‌اند مسیر عفاف و حجاب را به عنوان بهترین و سالم‌ترین مسیر زندگی به تصویر می‌کشد. امروزه در بعضی از کشورهای غربی کسانی که ازدواج کرده‌اند روابط پنهانی با شخص ثالث دارند برای مثال در کشور انگلستان 80 درصد مردهای ازدواج کرده با شخص ثالثی ارتباط دارند. جامعه‌ای که دائما در مسیر طنازی‌های شهوت آلود قرار می‌گیرد سلامت همگان را به مخاطره می‌اندازد. حجاب و عفاف یک الزام عقلی و شرعی است که همه اهل حکمت به ضرورت آن حکم می‌کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه از سوی دیگر درباره موضوع حجاب، بحث قانونگذاری نیز وجود دارد، تصریح کرد: همه کشورها قوانینی در حوزه لباس و پوشش دارند. کشور ما بر اساس قانون اساسی مکلف به قانون‌گذاری مبتنی بر موازین اسلامی و همت و تدبیر برای تحقق قوانین اسلامی است.

عاملی در پایان گفت: قانون حجاب علاوه بر ریشه داشتن در قانون اساسی کشور به‌ویژه اصول اول تا چهارم، مشروعیت الهی دارد و بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی یک امر قانونی و الزام آور است بنابراین حجاب از نظر شرعی و قانونی یک وظیفه‌ اجتماعی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها