رئیس شورای شهر:

12 هزار نفر در شهرداری بازنشسته و سالمند هستند/ بیشترین فشار فعلی جامعه روی سالمندان است

رئیس شورای شهر تهران به 12 هزار بازنشسته شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: باید از این افراد حمایت شود.

12 هزار نفر در شهرداری بازنشسته و سالمند هستند/ بیشترین فشار فعلی جامعه روی سالمندان است
کد خبر: 346709
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۰۹:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محسن هاشمی در جلسه شورای شهر با اشاره به بزرگداشت روز سالمند اظهار داشت: 12 هزار نفر در شهرداری بازنشسته و سالمند هستند و مدیریت شهری ضمن تبریک این روز به سالمندان باید تلاش کند با اقداماتی به ویژه فرهنگی در جهت حمایت از این قشر از جامعه گام بردارد.

وی افزود: سالمندی یکی از دوران‌های لذت‌بخش هر انسانی است البته به شرطی که قبل از نظر جسمی و روحی در وضعیت مناسبی باشد که این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی است.

رئیس شورای شهر بیان داشت:‌در شرایط اقتصادی سخت کنونی بیشترین فشار بر روی سالمندان است چرا که این افراد هزینه‌های زندگی‌شان بیشتر شده ولی درآمد آنها کاهش یافته است و باید حمایت‌های لازم از این افراد صورت گیرد.

هاشمی گفت: مهمترین پیامی که روز سالمند باید از ما دریافت کنند قدرشناسی و حمایت بابت یک عمر خدمت صادقانه است که این موضوع در فرهنگ دیرینه ما وجود داشته و در ادب پارسی از کلمه پیر به معنای اوج پختگی و اوج کمال معنوی و عقلی برای سالمندان استفاده می‌شود و امیدواریم با برنامه‌های مدون بتوانیم به این افراد کمک کنیم.

وی افزود: معمولا در پروژه‌های عمرانی یک بخش هایی که جز بخش‌های اصلی نیستند بعد از راه‌اندازی اولیه راه اندازی کلی می شود و اینجا فرض شده است که این ساختمان ظرفیت فعال شدن را دارد.

محسن هاشمی گفت: شاید یک نفر بگوید هنوز در این ترمینال مسجد ساخته نشده است ولی می شود آرام آرام به تکمیل این پروژه پرداخت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از نظر من که از آنجا بازدید کردم این امکان وجود دارد که پایانه فعال شود و سپس باقی بخش‌ها ساخته شود.

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوع پایانه شرق موضوع بزرگی است.

وی افزود: مدیریت شهری قبلی گفتند ما 99 درصد در پایانه شرق پیشرفت داشتیم چرا شما نتوانستید یک درصد آن را کامل کنید. اما جدیدی‌ها رفتند بازدید کردند گفتند 70 تا 80 درصد پیشرفت داشته است.

هاشمی گفت: البته وقتی قیمت‌ها جا به جا می‌شود طبیعی است که درصد پیشرفت پروژه‌ها هم تغییر می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مدیریت شهری خودش باید دور هم بنشینند و به نتیجه برسند که می شود آنجا را فعال کنند یا خیر.

این در حالی است که روز گذشته صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در نشستی با خبرنگاران گفته بود که پایانه شرق تنها پیشرفتی حدود 70 درصدی داشته است.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بیست درصد حجم بودجه مربوط به ساخت این پایانه باید صرف خرید آسانسورها و پله برقی‌ها بشود که هنوز این اتفاق رخ نداده است.

صبوری همچنین نسبت به عدم حضور دستگاه‌های خدماتی نظیر اورژانس، پلیس و آتش نشانی در این پایانه گلایه کرده و گفت: نمی‌شود شهروندان را به نقطه‌ای برد و امکانات رفاهی را برای آنها فراهم نکرد.

این معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش درباره پایانه شرق نیز گفته بود که پایانه اتوبوسرانی تنها یک ساختمان بلیط فروشی نیست که بگوییم بیایند و بلیط بخرند بلکه باید امکاناتی خاص در آنجا مستقر باشد.

محسن هاشمی در بخش دیگر از مصاحبه خود درخصوص جلسه یکشنبه کمیسیون حمل و نقل هم گفت: در آن جلسه فقط چند دقیقه اولش حضور داشتم و در جریان کامل موضوع نیستم که در آن جلسه درخصوص واگن‌های مترو هم حرفی زده اند یا خیر.

محسن هاشمی به جلسه طرح توسعه دانشگاه تهران با حضور جهانگیری اشاره کرد و گفت: توسعه دانشگاه تهران ربطی به شورا نداشت بلکه دچار یک مصوبه از شورای عالی شهر سازی شده بود و دانشگاه تهران به این مصوبه گلایه داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در آن جلسه صحبت‌هایی شد اما تصمیم گیری خاصی هم نشد و بیشتر طرح موضوع از سوی دانشگاه تهران شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها